به گزارش ایرنا، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه و رئیس فراکسیون قرآنی مجلس شورای اسلامی و عباس سلیمی معاون فرهنگی حرم عبدالعظیم(ع) در این مراسم حضور داشتند.
رئیس اداره آموزش مرکز آموزش قرآن کریم حرم عبدالعظیم(ع) در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: مرکز آموزش قرآن کریم از سال 69 فعالیت خود را در زمینه برگزاری محافل و کلاس های آموزش قرآن آغاز کرده و از سال 79 رسما کلاس های حفظ قرآن کریم را برگزار کرده است.
مرتض آقایی با بیان اینکه این آیین یازدهمین دوره تجلیل از حافظان قرآن کریم است اظهار داشت: مرکز آموزش قرآن کریم از سال 86 به طور رسمی مسابقات حفظ قرآن را شروع کرده است و امروز 234 نفر حافظ کل قرآن در این مجموعه وجود دارد.
وی ادامه داد: امروز 19 نفر از حافظانی که در سال جاری موفق به حفظ کل شده‌اند با اهداء جوایز نفیس و تقدیرنامه تجلیل می شوند تا انگیزه ای برای سایر جوانان باشند که در عرصه قرآنی وارد شوند.
آقایی با بیان اینکه این حفاظ در سال تحفیظی گذشته با حضور در دوره‌های آموزشی این مرکز موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند افزود: ویژگی منحصر به فرد این دوره از مسابقات وجود خانواده های حافظ قرآنی است به این صورت که امسال 2 خواهر، یک مادر به همراه 2 پسر، یک خردسال 9 ساله و 2 برادر حافظ کل قرآن در مسابقات حضور دارند.
تهرام/3218//1348
خبرنگار: امیر جعفری**انتشار: محمد آجورلو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.