مجید فراهانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید خود از منطقه 4 شهرداری تهران افزود: این منطقه پایتخت از وجود نابرابری و آسیب های اجتماعی رنج می برد و وجود محلاتی از برج سفید تا خاک سفید حاکی از شکاف طبقاتی در این محدوده است.
فراهانی اظهار کرد: منطقه 4 تهران سرزمین فرصت ها است و شرایط مناسب برای جذب سرمایه را دارد به نحوی که این منطقه می تواند به قطب گردشگری خارجی تبدیل شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری منطقه 4 پایتخت، گفت: بسیاری از افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در پروژه های شهری تهران هستند که در این زمینه می توان از ظرفیت های منطقه 4 برای تحقق این مهم استفاده کرد.
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دلیل علاقه سرمایه گذاران به حضور در پروژه های شهری گفت: به طور کلی سرمایه گذار خارجی علاقه بیشتری برای ساخت تفریحگاه یا سرمایه گذاری در حوزه های شهری دارد.
فراهانی تاکید کرد: براساس بررسی های انجام شده در شورای پنجم شهر تهران، طرح تفصیلی تهران که مبنای آن طرح جامع است، به شکل طولانی مدت توسط شهرداران مناطق مختلغ به ویژه در 8 سال اخیر نقض شده است.
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران افزود: همین تخلف یکی از دلایل اصلی ناپایداری بناهای تهران و منظر زشت برخی مناطق شهری است.
به گفته فراهانی، مدیریت جدید شهر تهران یا می بایست همچون گذشته برای کسب درآمد تخلف می کرده که این امر می تواند منجر به وقوع حوادثی دیگری همچون پلاسکو شود.
وی تصریح کرد: راهکار دیگر، توجه به قانون براساس طرح تفصیلی است که به همین دلیل شهردار تهران با لغو تصمیمات شورای معماری، اجازه انجام تخلف همچون گذشته را نداد.
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بنای کار مدیریت جدید شهری تهران اجرای دقیق قوانین است.
فراهانی گفت: به عنوان مثال، یکی از سوله های مدیریت بحران شهر تهران به مدت 10 سال به فردی اجاره داده شده بود که این یک تخلف آشکار محسوب می شود.
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران اظهار کرد: همین موضوع و واگذاری غیرقانونی سوله های بحران شهر تهران را بیا ارائه لیست کاملی، در جلسه بعدی شورا تذکر خواهم داد.
به گزارش ایرنا، منطقه 4 شهر تهران در محدوده شمال شرقی پایتخت، شامل مناطق ازگل، شهرک ولی عصر، عباسیه، پارک جنگلی قوچک، کوی نوبنیاد، اقدسیه، پاسداران ،قاسم‌آباد،شهرک امید، لویزان، پارک جنگلی لویزان، شیان، ده نارمک، گلستان، بوستان، ضرابخانه، نگارستان، حسین‌آباد، مبارک‌آباد، شمس‌آباد، کاظم‌آباد، تهران پارس، قنات کوثر، قلعه سردار، شمیران نو، مجیدیه و بزرگراه پروین است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9343/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.