به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 19 تهران، سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه 19 و رئیس فرهنگسرای مهر گفت: این برنامه با حضور شعرای آیینی از جمله عبدالجبار کاکایی و هرمز علی پور روز پنجشنبه نهم آذرماه ساعت 16 تا 18 در فرهنگسرای مهر برگزار می شود.
وی با اشاره به آغاز هفته وحدت افزود: پیام هفته وحدت دست اتحاد و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا(ص) و عترت پاک آن حضرت است تا مجال را از تفرقه افکنی بیگانگان بگیریم.
رنجبریان، حفظ وحدت و یکرنگی را به ویژه در شرایط کنونی منطقه مهم دانست و گفت: پیام هفته وحدت این است که در سایه قرآن، سنت و سیره رسول اکرم(ص)، وحدت و یکرنگی خود را حفظ کنیم و در سایه امامت و ولایت، صراط مستقیم جمهوری اسلامی را بپیماییم.
وی، ریشه منازعات خاورمیانه را از محل شکاف های فرهنگی، دینی و اجتماعی دانست و افزود: وضعیت کشورهای پیرامون ما، باید به مثابه زنگ خطری جدی برای امنیت ملی ایران تلقی گردد.
رئیس فرهنگسرای مهر اظهار کرد: تنوع قومی، فرهنگی و مذهبی در ایران اسلامی در سایه وحدت، فرصتی برای حضور بهتر و موثرتر در مناسبات بین المللی، فرهنگی، اقتصادی و مذهبی است.

*تجلیل از محمدتقی مردانی شاعر آئینی در فرهنگسرای اخلاق
آیین تجلیل از محمدتقی مردانی شاعر آئینی به پاس سال های متمادی تلاش در حوزه های ادبی و فرهنگی روز پنجشنبه(نهم آذرماه) ساعت 10 در سی و دومین ویژه برنامه روز فرهنگ فرهنگسرای اخلاق برگزار می شود.
ویژه برنامه روز فرهنگ با هدف شناسایی، معرفی و قدردانی از نخبگان فرهنگی منطقه 14 تهران با هماهنگی خانه فرهنگ شهید اندرزگو با حضور جمعی از شخصیت های فرهنگی و شهروندان دارالمومنین طهران برگزار می شود.
محمدتقی مردانی متخلص به «فراز» متولد سال 1317، در کودکی دروس قرآنی و احکام دین را فراگرفته و آثار شعر و ادبیات بزرگانی چون سعدی، حافظ، نظامی و دیگر را دنبال کرده و با علاقه فراوان به ادبیات و تلمذ در محضر برادرش مرحوم محمدعلی مردانی با عضویت در انجمن نغمه سرایان فعالیت های ادبی خود را آغاز کرده است.
از کتاب های اشعار محمدتقی مردانی می توان به «فریاد سکوت» و «فریاد عطش» با بیش از 300 قطعه شعر شامل غزلیات عرفانی، اجتماعی، اشعار میهنی، مثنوی، رباعیات و دو بیتی ها و اشعاری در وصف مقام مادر، معلم، شاعران پیشکسوت، یاد یاران و بهاران اشاره کرد.
فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است.

*برگزاری مسابقه کتابخوانی «ستاره هدایت»
کتابخانه سید الشهداء از مراکز فرهنگی هنری منطقه 22 مسابقه کتابخوانی «ستاره هدایت» را به مناسبت ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و با محوریت گسترش الگوهای دینی برگزار می کند.
این مسابقه کتابخوانی برگرفته از کتاب «خلاصه زندگی حضرت محمد (ص)» نوشته سیدهاشم رسولی محلاتی است.
علاقمندان برای شرکت در این مسابقه و دریافت پاسخنامه می توانند از 8 آذرماه به مدت یک هفته به کتابخانه سیدالشهداء به نشانی کلیومتر 17 جاده کرج، ورودی شهرک دانشگاه خیابان شهید اردستانی، مسجد امام حسین (ع) مراجعه کنند.

*مولاناپژوهی و مثنوی خوانی در فرهنگسرای تهران
فرهنگسرای تهران ویژه برنامه روز فرهنگ را با موضوع روایت طوطی و بقال از دفتر اول گلستان سعدی را با سخنرانی حبیب نبوی مدرس دانشگاه پنجشنبه 9 آذرماه ساعت 16 برگزار می کند.
دومین حکایت از دفتر اول «مثنوی معنوی» مولانا، حکایت زیبای طوطی و بقال است که در این حکایت مولانا به زیبایی در مورد انسان های ظاهربین و کسانی که مقایسه های بی جا انجام می دهند صحبت کرده و سعی می کند که این دسته از انسان ها را به وسیله این حکایت هوشیار کند.
دکتر حبیب نبوی عرفان شناس و مولوی پژوه و مدرس دانشگاه است که تفسیرهای منطق الطیر وی به زودی منتشر خواهد شد.
فرهنگسرای تهران در حکیم غرب، سه ‌راه دهکده المپیک، خیابان ساحل، بوستان باغ نو واقع شده است.

*نقد و بررسی کتاب «راهنمای غلبه بر مشکلات شایع روانشناختی»
کتاب «راهنمای غلبه بر مشکلات شایع روانشناختی» یکشنبه 12آذرماه ساعت 16 با حضور عاطفه نکویی نویسنده کتاب در فرهنگسرای ملل نقد و بررسی می شود.
در این کتاب روش‌های درمان و غلبه بر اختلالات روانی قید شده و شیوه کنترل افکار آن در مسیر بهبود، شرح داده شده و به منظور افزایش سرمایه روان‌شناختی خوانندگان، برخی از اختلال‌های رفتاری معرفی و علائم و افکار مرتبط با آن بازگو شده است.
عاطفه نکویی کارشناسی ارشد روانشناسی و روانشناس در مراکز مشاوره و مدرس دانشگاه پیام نور است که بیش از این کتاب های متعددی از جمله درمان وسواس، قصه های خنده دار و ... را در این زمینه نوشته است.
فرهنگسرای ملل در بزرگراه صدر، خیابان قیطریه واقع شده است.

*راه اندازی کتابخانه صنعت در مراکز صنعتی منطقه 21
مدیر فرهنگی هنری منطقه 21 و فرهنگسرای تهرانسر گفت: طرح «کتابخانه صنعت» در راستای اجرای برنامه های فرهنگی، هنری با محوریت ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی با هدف مبادله کتاب در مراکز صنعتی منطقه اجرا می شود.
سیداحمد موسوی افزود: این طرح از 23 آبان ماه آغاز شده و کتابخانه‌های منطقه 21؛ مسجدالنبی (ص)، حزین لاهیجی و استاد معین در آن مشارکت دارند.
وی گفت: تاکنون بیش از 2هزار جلد کتاب در طرح «کتابخانه صنعت» توزیع شده که شامل کتاب‌های اهدایی مردم و کتاب‌های خریداری‌شده توسط کتابخانه‌ها با موضوع های مختلف مذهبی، دفاع مقدس، ادبیات، تاریخ، روانشناسی و... است.
موسوی افزود: این طرح با توجه به نیاز منطقه و حضور کارخانه‌ها و کارگاه‌های متعدد در منطقه 21 و با هدف افزایش سرانه مطالعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی پیش‌بینی شده و در آن کارکنان کتاب‌های مطالعه شده و بدون استفاده خود را با کتاب‌های دیگر مبادله می‌کنند.
رئیس فرهنگسرای تهرانسر اظهار کرد: طرح «کتابخانه صنعت» تاکنون در سه نوبت در مرکز تحقیقات موتور ایران‌خودرو، شیشه مینا، داروسازی جابر ابن حیان و ایران تایر اجرا شده و با توجه به استقبال گسترده کارکنان کارخانه‌ها و کارگاه‌ها از این طرح، در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

*تجلیل از ساسان مویدی عکاس پیشکسوت در فرهنگسرای سرو
فرهنگسرای سرو با مشارکت آژانس عکس خبری دوربین. نت، همزمان با آغاز هفته وحدت و گرامیداشت سالروز ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، آیین تجلیل
و بزرگداشت از چهار دهه فعالیت هنری ساسان مویدی عکاس پیشکسوت را روز جمعه(دهم آذرماه) ساعت 17 با حضور جمعی از علاقه‌مندان به هنر عکاسی برگزار می‌کند.
ساسان مویدی متولد سال 1338 از عکاسان حرفه‌ای کشور است که در سال‌های جنگ نیز به جبهه‌ها رفته و اکنون نام عکاس جنگ را نیز در کارنامه خود یدک می کشد، وی عکاسی را به طور جدی از سال 1360 در موسسه سروش و تحت نظر بهمن جلالی آغاز کرده و تاکنون 12 هزار و 761 فریم عکس با موضوعات مختلف تاریخی، سیاسی، فرهنگی و طبیعت ثبت کرده است. وی در ژانرهای مختلف عکاسی از جمله عکاسی جنگ، مستند اجتماعی، عکاسی تئاتر و سینما نیز فعالیت داشته است.
همزمان با این مراسم، آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره عکس خبری مطبوعاتی دوربین نت به همراه اهدای جوایز نفرات برتر در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.
فرهنگسرای سرو در خیابان ولی عصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی یکم واقع شده است.

*نقد و بررسی نمایش «لامبورگینی 2» در فرهنگسرای ارسباران
نمایش «لامبورگینی 2» به نویسندگی و کارگردانی سیامک صفری با حضور بهزاد صدیقی کارشناس مجری، پژوهشگر و منتقد و امید طاهری منتقد تئاتر در ششمین نشست نقد صحنه فرهنگسرای ارسباران نقد و بررسی می شود.
نمایش «لامبورگینی2» به مضامین اجتماعی و بیان تضاد میان افراد مختلف در جامعه می پردازد.
این نمایش روایتگر داستان زندگی مرد بی خانمانی است که در گورستانی زندگی می کند. او در یک شب زمستانی در گورستان برفی دور آتش نشسته با زنی همچون خود آشنا می شود....
سحر قریشی، سیامک صفری (بازیگران)، منوچهر شجاع (طراح لباس) از جمله عوامل نمایش «لامبورگینی2» هستند، این نمایش آذر و دی ماه سال جاری در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می رود.
علاقه مندان برای حضور در نشست نقد و بررسی نمایش «لامبورگینی2» می توانند شنبه 11 آذرماه ساعت 18 به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.