به گزارش ایرنا، محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: ایجاد فرصت های شغلی پایدار در سایه رونق اقتصادی در کسب و کار میسر می شود و برای توسعه فعالیت های تولید کنندگان باید از تمامی ابزارهایی که پیشرفت های علمی در اختیار افراد قرار می دهد استفاده کرد.
وی بیان کرد: اشتغال آفرینی با استفاده از ظرفیت های ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از برنامه هایی است که در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت و در دولت دوازدهم نیز با جدیت پیگیری می شود لذا در شهرستان ورامین نیز که از ظرفیت ها و زیرساخت های لازم در این زمینه برخوردار است باید این فعالیت با جدیت دنبال شود.
وی اظهار کرد: ورامین علاوه بر زیرساخت های مناسب در زمینه فناوری اطلاعات ، از متخصصین مجربی در این حوزه برخوردار است که می توانند در توسعه فعالیت های اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی باعث رونق فعالیت های تولیدی شود.
یوسفی تصریح کرد: شهرستان ورامین با شاخصه هایی که در اختیار دارد می تواند به عنوان پایلوت شهر هوشمند در استان تهران معرفی شده و با تجهیز یکی از ادارات و نهادها نظیر شهرداری به وسایل و ابزارهای هوشمند و طراحی نرم افزاهای برای تلفن های همراه هوشمند ، خدمات عمومی را بر بستر اینترنت به مردم ارائه دهند.
وی حذف تردد مردم به ادارات ، ارائه خدمات شفاف به مردم ، جلوگیری از بروکراسی اداری و جلوگیری از تخلفات احتمالی را از مهمترین مزیت های هوشمند سازی ادارات و نهادها اعلام کرد.
فرماندار ورامین با تأکید بر راه اندازی صنایع تبدیلی در شهرستان ورامین افزود: بسیاری از محصولات کشاورزی شهرستان ورامین قابلیت تبدیل شدن به محصولاتی را دارند که ارزش افزوده بیشتری را نصیب کشاورز و تولید کننده می کند.
وی گفت: شهرستان ورامین سالانه 350 هزار تن صیفی جات تولید می کند که این محصول به دلیل عمر کوتاه در نگهداری ، توسط برخی از دلالان با قیمت بسیار اندک از کشاورز خریداری می شود تا جایی که در برخی از مواقع ، تولید کننده ترجیح می دهد به دلیل هزینه های بالا، از برداشت آن صرف نظر کند.
یوسفی گفت : صیفی جات ورامین را می توان با استفاده از فناوری های نوین ، به صورت خشک شده وارد بازار مصرف کرد تا ضمن کمک به سلامت مردم ، ارزش افزوده سرشاری نصیب کشاورزان و تولید کنندگان این بخش شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.