به گزارش ایرنا، عباس سلیمی روز یکشنبه در نشست ستاد هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) افزود: 25 عنوان برنامه فرهنگی تبلیغاتی، 22 عنوان مراسم مذهبی، 13 عنوان مراسم آیینی، 6 عنوان خدمات زائر و 6 عنوان برنامه رسانه ای در این ایام برگزار خواهد شد.
وی برگزاری آیین تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم(ع)، جمع خوانی خدام، مدیحه سرایی، سخنرانی مذهبی، جشن میلاد ویژه شکوفه های قرآنی را از مهمترین این برنامه های اعلام کرد و افزود: برگزاری محفل انس با قرآن کریم و عیادت از بیماران بستری در بیمارستان های تهران و ری از دیگر برنامه های این هفته است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن تکلیف، گلباران و عطرافشانی قبور شهدای مدفون در آستان، برنامه مسابقه فرهنگی ثواب زیارت به صورت اینترنتی و حضوری، اجرای طرح تلاوت هزاران ختم قرآن کریم اهدایی به حضرت عبدالعظیم(ع) و برپایی ایستگاه صلواتی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.
سلیمی خواستار مشارکت همه نهادها و ارگان ها شد و افزود: در نظر داریم مراسم و آیین های امسال را با شکوه خاصی برگزار کنیم.
وی از هر پیشنهاد و ایده فرهنگی و مذهبی برای برگزاری بهتر و مطلوب تر این هفته استقبال کرد و افزود: ستاد بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با مشارکت نهادهای مختلف و برگزاری جلسات متعدد تلاش دارد تا این هفته را در خور شان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار کند و در این زمینه تلاش شبانه روزی می کند.
حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد. پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس.
ایشان در سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مقدّس مدینه بدنیا آمدند و مدت ۷۹ سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم بوده است، محضر مبارک امام رضا (ع)، امام محمّد تقی (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
29 آذر تا پنجم دی ماه سالجاری( اول تا هفتم ربیع الثانی) هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) نامگذاری شده است.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.