منیر دارایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعمیرات موزه هنرهای ملی ایران شامل جوشکاری درب و پنجره، گچ کاری، نصب ویترین و دستگاه های ایمنی، برطرف شدن نم و رطوبت از کف ساختمان و کاشی کاری بدنه بنا عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه در بازدید روز گذشته معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اعتباری حدود یکصد میلیون تومان برای تعمیرات کاشی کاری بدنه و دیوارهای موزه هنرهای ملی اختصاص یافت، خاطر نشان کرد: تعمیرات داخلی، گچ کاری و نقاشی دیوارهای موزه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.
مدیر موزه هنرهای ملی ایران با بیان اینکه در سال جاری افزون بر 2هزار گردشگر داخلی و خارجی از این مکان فرهنگی بازدید کردند اظهار کرد: به علت قرار گرفتن این موزه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمبود اطلاع رسانی هنردوستان کمتری از این موزه دیدن داشتند.
به گفته دارایی تردد علاقه مندان به موزه هیچ مانعی نداشته و روزانه از ساعت 9 تا 17 میزبان عموم است.
موزه هنرهای ملی به عنوان اولین موزه تخصصی 271 شی ارزشمند در رشته های نگارگری، میناتور، زریبافی، گبه و فرش، معرق و منبت، خاتم کاری و کاشی کاری را در خود جای داده است.
بنابراین گزارش موزه هنرهای ملی در تهران میدان بهارستان خیابان کمال الملک ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع شده است.
موزه هنرهای ملی ایران در سال 1309 شمسی با تلاش و کوشش مرحوم حسین طاهرزاده بهزاد از هنرمندان نقاش و طراح نقشه قالی و مینیاتور شکل گرفت.
این مجموعه فرهنگی در تاریخ 28 بهمن 1369 با شماره ثبت 1732 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247///1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.