به گزارش ایرنا ، محمدکرم محمدی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در محل مدیریت آموزش و پرورش پیشوا برگزار شد اظهار کرد: آموزش و پرورش و به طور خاص تر مدرسه ، از ظرفیت بی نظیری در رفع مشکلات و مسائل اجتماعی و فرهنگی برخوردار است و اگر به درستی از این ظرفیت استفاده نشود ، مشکلات بسیاری گریبانگیر جامعه خواهد بود.
وی افزود: امروز فضای مجازی که فرصت های بی شماری را در اختیار افراد جامعه قرار داده است، تهدیدات و خطراتی را نیز با خود به همراه آورده است که اگر در خصوص نحوه استفاده از این فضا ، آموزش های لازم ارائه نشود ، آسیب های آن جامعه را نیز در بر می گیرد.
وی بیان کرد: شبکه های اجتماعی با ایجاد محیط های دوستانه و امکان برقراری ارتباط آسان ، باعث فعال کردن شهروندان و مشارکت آنان در مباحث مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می شود ولی همواره چالش هایی را نیز به همراه خواهد داشت و مراقبت هایی را در این زمینه می طلبد.
محمدی تأکید کرد: یقینا نیازهای اجتماعی جامعه امروز ، با گذشته قابل مقایسه نیست چرا که با افزایش جمعیت و توسعه و پیشرفت جهان، نیازهای اجتماعی نیز جابجا می شوند به گونه ای که نیاز جوان امروزی با نیاز جوان 10 سال پیش، تفاوت های بسیاری پیدا کرده است.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان پیشوا افزود: برای حفظ و تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی به عنوان خصیصه و شناسنامه این ملت، باید چگونگی استفاده مطلوب از شبکه های اجتماعی را آموزش داد و از این ظرفیت برای غنای هر چه بیشتر فرهنگ جامعه استفاده کرد.
وی بیان کرد: باید از ظرفیت مدیران، معاونان، مشاوران و اولیاء در شورای آموزش و پرورش استفاده کرد تا مسائل و مشکلات اجتماعی با مشارکت مردم برطرف شود .
فرماندار پیشوا تأکید کرد: مشکلات فرهنگی را نمی توان با جبر ، فشار و بخشنامه برطرف کرد بلکه رفع این مسائل، نیازمند صرف وقت و اتخاذ راهکارهای کارشناسی مناسب است.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
بیش از 14 هزار دانش آموز در مدارس پیشوا مشغول به تحصیلند.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.