به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، این آئین در30 صفر همزمان با رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) ویژه دانش آموزان سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزار می­شود.
رئیس فرهنگسرای اندیشه، نشر و اشاعه فرهنگ دینی، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت(ع) و شناسایی استعدادهای بالقوه مداحان نوجوان را از جمله اهداف یازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی عنوان کرد.
محمدمیثم میثمی درباره شاخص­های انتخاب دانش­آموزان مداح گفت: با نظر کانون مداحان و شاعران آیینی برای مقطع ابتدایی شاخص­هایی همچون خوش‌صدایی و تلفظ صحیح عبارات؛ در مقطع متوسطه اول علاوه بر خوش صدایی، مقتل‌شناسی، رعایت اصول مداحی و روضه‌خوانی و در مقطع متوسطه دوم علاوه بر شاخص‌های ذکر شده آشنایی کافی با روایت‌ها و احادیث معتبر مدنظر قرار خواهد گرفت.
میثمی با تاکید بر حضور مداحان پیشکسوت در مراحل داوری افزود: حضور مداحان و داوران پیشکسوت در مراحل برگزاری آزمون باعث بالندگی و رشد نوجوانان مداح و ارائه آموزش­های صحیح به آنان می­شود.
رئیس فرهنگسرای اندیشه درباره نحوه و مهلت ثبت­نام دانش­آموزان در همایش یازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی گفت: امسال همچون دوره­های گذشته با همکاری که با سازمان دانش‌آموزی شهر تهران داشتیم، فراخوانی برای ثبت­نام دانش­آموزان علاقه مند به مدارس شهر تهران ارسال شد که قرار است دانش آموزان تا 15 آبان با مراجعه به دفتر معاونت پرورشی مدارس خود اقدام به نام­نویسی کنند.
وی افزود: آزمون مقدماتی ثبت‌نام کنندگان در همایش نوگلان حسینی در مقطع ابتدایی روز شنبه 20 آبان­ماه، مقطع متوسطه اول یکشنبه 21 آبان­ماه و مقطع متوسطه دوم دوشنبه 22 آبان­ماه در محل فرهنگسرای اندیشه برگزار می­شود.
میثمی اظهار کرد: پس از برگزاری آزمون‌ها، نفرات برگزیده از هر مقطع تحصیلی توسط هیئت داوران طی مراسمی در آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه تجلیل خواهند شد.
رئیس فرهنگسرای اندیشه گفت: در اختتامیه یازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی به نفرات اول هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ پنج میلیون ریال، نفرات دوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ سه میلیون ریال هدیه نقدی و نفرات سوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ دو میلیون ریال هدیه نقدی اهدا خواهد شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.