به گزارش ایرنا، سید حسن خمینی روز دوشنبه در مراسم یادواره شهید فهمیده و ٣٦ هزار دانش آموز شهید در حرم امام خمینی(ره) اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران ارزش های ذهنی، غیر ذهنی و رفتاری جامعه را تحت تاثیر قرار داد.
وی تصریح کرد: نوجوانانی مانند شهید فهمیده که از دنیا روی برگردانده و در جهت بسط ارزش های عاشورایی در جامعه تلاش کردند، نتیجه تغییر و تحول انقلاب هستند.
وی با بیان اینکه این روزها با توجه به نزدیکی اربعین حسینی، جامعه رنگ و بوی عاشورایی به خود گرفته است، اظهار داشت: انقلاب ما با الگوبرداری از عاشورا و ارزش های آن شکل گرفت.
یادگار امام با اشاره به اینکه هم اکنون جامعه ما نیازمند تغییر و تحول است، افزود: امروز ما باید در لحظه به لحظه زندگی خود به دنبال تغییر و تحول در تمام جنبه های زندگیمان باشیم.
سید حسن خمینی با اشاره به اینکه رژیم طاغوت قبل از انقلاب یک نظام فارغ از اخلاق و نابخردانه را در فضای عمومی جامعه ایجاد کرده بود، افزود: انقلاب اسلامی با نظامی مبتنی بر ارزش های اخلاقی، انسانی و اسلامی، تحول شگرفی را در جهان ایجاد کرد.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی انسان هایی مقید به خداوند سبحان و پایبند به ارزش های اسلامی در جامعه پدید آورد که نتیجه آن شد فدا کردن جانشان در راه رسیدن به آرمان های بلند انقلاب و امروز بر ما واجب است که از تحول بزرگ انقلاب درس بگیریم.
یادواره شهید فهمیده و ٣٦ هزار دانش آموز شهید با حضور پنج هزار دانش آموز استان تهران و وزیر آموزش و پرورش در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد.
گفتنی است در آخر این برنامه با شکوه معنوی از خانواده شهید فهمیده با اهدا لوح قدردانی شد و همچنیین از تمبر یادبود شهید فهمیده و ٣٦ هزار شهید دانش آموز هشت سال دفاع مقدس رونمایی شد.
6003** 3218
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.