عبدالرسول کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرحله اول اردوهای راهیان نور دانش آموزی شهر تهران از 26 مهرماه با اعزام دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه به سمت یادمان‌ها و زیارت‌گاه‌های غرب کشور(شهرهای کرمانشاه، سرپل ذهاب و قصرشیرین) آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور در اربعین حسینی و به دلیل نزدیکی به این روز برگزار نمی شود، گفت: این اردوها تا دهم آبان ماه ادامه خواهد داشت و تا این تاریخ بیش از 4هزار دانش آموز دختر با اتوبوس به مناطق عملیاتی غرب اعزام می شوند.
کریمی افزود:مرحله بعدی اردوهای راهیان نور پس از اربعین حسینی و وقفه ای هفت روزه آغاز خواهد شد که در این مرحله با توجه به سردشدن هوا، اعزام به مناطق غرب متوقف شده و بیش از 15 هزار دانش آموز دختر و پسر از طریق خطوط ریلی و قطار به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه دانش آموزان پسر نیز اسفندماه به مناطق غرب اعزام می شوند، اظهار کرد: با توجه به میزان استقبال و تقاضای مدارس و دانش آموزان برای اردوهای راهیان نور، این اردوها تا فرودین ماه 97 ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به ایجاد تمهیدات لازم برای ارتقای امنیت اردوهای راهیان نور گفت: با هماهنگی های انجام شده با سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ، اتوبوس های این اردوها اسکورت می شود و با راه اندازی سامانه ثبت اردوهای دانش آموزی، اطلاعات این اردوها ثبت و رصد می شود و در تلاشیم با تمهیدات لازم آرامش در محیط اردوها حاکم شود.
کریمی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی در اردوهای راهیان نور افزود: دانش آموزان در این اردوها، ضمن بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و ارائه کتابچه های مربوطه به آنان با فرهنگ شهادت، ایثار و سیره و زندگی شهدا آشنا می شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: براساس پیش بینی های انجام شده، امسال 20 تا 22 هزار دانش‌آموز دوره دوم متوسطه به مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام شده و از این مناطق بازدید خواهند کرد.
وی با اشاره به برنامه های معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در روز هشتم آبان ماه، روز نوجوان و بسیج دانش آموزی افزود: در این روز به مناسبت سالگرد شهادت محمدحسین فهمیده، با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، 2500 نفر از دانش آموزان ضمن حضور در بهشت زهرا(س) با آرمان های امام خمینی(ره) و شهدا تجدید میثاق می کنند.
کریمی با اشاره به حضور حداکثری دانش آموزان در راهپیمایی 13آبان ماه روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار، اظهار کرد: امسال دانش آموزان با حضور در این راهپیمایی ثابت خواهند کرد که سخنان ترامپ علیه ایران بی اساس است و ملت ایران همیشه با حضور خود این موضوع را ثابت کردند.
وی گفت: این مراسم با هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی طبق سال های گذشته با تجمع دانش آموزان در مقابل لانه جاسوسی و قرائت قطعنامه به پایان خواهد رسید.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.