به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز شنبه درجلسه ستاد بهره وری ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: دست یابی به رشد اقتصادی 8 درصدی تکلیفی است که در قانون ششم توسعه به آن اشاره شده و همه دستگاه های شهرستانی نیز موظفند تا سهم خود را برای رسیدن به این هدف مهم ایفا کنند.
وی بیان کرد: بر اساس قانون ، 2 و نیم درصد از رشد اقتصادی 8 درصدی پیش بینی شده ، سهم بهره وری در حوزه های مختلف است ، موضوع مهمی که توجه به آن می تواند رشد اقتصادی را دست یافتنی کند.
یوسفی افزود: یکی از مهمترین اهداف سند چشم انداز و برنامه ششم توسعه کشور توسعه متوازن و پایدار ، دست یابی به رشد اقتصادی و حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است که این مهم به واسطه توجه به بهره وری محقق می شود.
وی بیان کرد : ارتقای بهره وری در حوزه ، زمینه ساز تحقق اقتصادمقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب است و تمامی دستگاه های اجرایی ، خدماتی و کشاورزی موظفند تا در راستای ارتقاء بهره وری حرکت کرده و دست یابی به این مهم را محقق کنند.
فرماندار ورامین گفت : یکی از حوزه های هدف در موضوع بهره وری ، بخش کشاورزی است که این مهم را می توان در توسعه صنعت آبیاری تحت فشار و گذر از شیوه های سنتی آبیاری مشاهده کرد که با استفاده از آن کشاورزان از اندک آب موجود در بخش کشاورزی ، بیشترین میزان محصولات را تولید می کنند.
وی افزود: توجه دولت به توسعه کشت گلخانه ای نیز نمونه ای دیگر از بهره وری در این حوزه است که طی آن ضمن کنترل آفات و بیماری های گیاهی ، در میزان مصرف آب ، سموم دفع آفات و حرارت نیز صرفه جویی بسیاری شده و میزان تولیدات نیز افزایش می یابد.
نماینده دولت در شهرستان ورامین تأکید کرد: با توجه به اهمیت بحث بهره وری این موضوع در بخش های مختلفی از سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته و باید 2 و نیم درصد از رشد اقتصادی کشور طی برنامه ششم از طریق بهره وری تامین شود.
ورامین با 300 هزارنفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.