مجتبی عبداللهی روز یکشنبه با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام و محسنین طرحی انسان دوستانه و باهدف حمایت از کودکان بی‌سرپرست و نیازمند است به ایرنا گفت: حامیان در این طرح، حمایت از یک یا چند فرزند یتیم و غیر یتیم را بر عهده می‌گیرند و به‌صورت ماهیانه مبلغی را به‌حساب آنها واریز می‌کنند.
به گفته وی از 954 مددجوفرزند 280 نفر از آنها یتیم و 674 نفر دیگر از فرزندان محسنین هستند.
عبداللهی با اشاره به طرح محسنین، افزود: این طرح شامل آن دسته از فرزندان مددجوی نیازمندی است که دارای سرپرست بیمار، معلول، ازکارافتاده، زندانی و یا فرزند طلاق هستند.
سرپرست کمیته امداد شهرستان پاکدشت، گفت: در شش‌ماهه نخست امسال هفت میلیارد و 700 میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی به ایتام و فرزندان غیر یتیم تحت حمایت در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین شده است.
عبداللهی بابیان اینکه اکرام ایتام طرحی انسان دوستانه برای یاری و حمایت از کودکان بی‌سرپرست و از موفق‌ترین طرح‌های کمیته امداد است، افزود: در این طرح حامی با تقبل حمایت مادی و معنوی یک یا چند فرزند یتیم، ماهیانه حداقل 30 هزار تومان به‌حساب یتیم تحت حمایت واریز می‌کند.
وی با اشاره به اجرای طرح احسان حسینی اظهار کرد: این طرح از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر برگزار شده تا خیران با کمک‌های خود بخشی از مشکلات نیازمندان را رفع کنند.
عبداللهی بیان کرد: یکی از اهداف مهم در اجرای طرح «احسان حسینی» ساماندهی توزیع نذورات و ارائه خدمات هدفمند به اقشار بی‌بضاعت است تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیکوکاران بتوانیم سفره‌های اطعام را برای تمامی خانوارهای تحت حمایت برپا کنیم.
وی بابیان اینکه ترویج و اشاعه فرهنگ احسان و انفاق در جامعه از دیگر اهداف حائز اهمیت طرح «احسان حسینی» است، گفت: خیران با برپایی سفره‌های احسان در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز نیکوکاری، می‌توانند خانوارهای تحت حمایت و افراد نیازمند را مورد احسان و اطعام قرار دهند.
عبداللهی یادآور شد: شماره‌حساب 1087310053002 با شماره کارت مجازی 6037991899856700 بانک ملی به نام کمیته امداد آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم خیر شهرستان برای کمک به نیازمندان در این روزها است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.