به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد سام دلیری عصر دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دماوند که با حضور اعضای کارگروه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: طرح روستاتعاون در راستای توسعه روستا، ارائه خدمات مطلوب و ایجاد زمینه اشتغال برای آنان است.
معاون امور تعاون اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: اولویت اجرای طرح روستاتعاون در روستاهایی است که از ظرفیت‌های بیشتری در جهت ایجاد اشتغال پایدار برخوردارند.
وی با بیان اینکه هر ظرفیت اشتغال‌زایی در حوزه‌های مختلف خدمات و تولید که قابلیت تأسیس شرکت داشته باشد، می‌تواند در قالب طرح روستاتعاون قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دولت 4 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات با بهره 6 درصد از محل صندوق توسعه ملی برای حفظ ساکنان روستا و ایجاد اشتغال پایدار با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر اختصاص داده است.
سام دلیری با اشاره به اهمیت طرح روستا تعاون و تخصیص تسهیلات بهتر توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری بانک توسط دولت، افزود: در راستای تسهیل کار، طی تفاهمنامه ای با بسیج سازندگی و صندوق توسعه روستایی استان، افرادی را از خود روستا به عنوان رابط در تعاونی روستا انتخاب کردیم تا متقاضیان در انجام امور مشکلی نداشته باشند.
وی به 6 طرح پیشنهادی در دماوند اشاره کرد و گفت: 3 طرح در حوزه صنایع گردشگری، یک طرح گردشگری و طبیعت گردی جام جهان بین دماوند و دو طرح تعاونی ماهی رودافشان و تعاونی فدک (باغداری) از جمله طرح های پیشنهادی است.

** 3 قرارداد کار با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دماوند انعقاد شد
علی مشهدی عباسی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه بیشتر مجوزهای صورت گرفته در حوزه اشتغال نیازمند مجوز بهداشت و درمان است، بیان کرد: در سال جاری بعضی از وام هایی که در خصوص طرح ها معرفی می شوند ستاره دار شدند و باید مورد تایید شبکه بهداشت و درمان قرار گیرد.
وی در مورد طرح کارورزی نیز اظهارکرد: در طرح کارورزی 3 قرارداد تنظیم شده و تاکنون 175 کارورز ثبت نام کرده و 23 نفر واحد پذیرنده در شهرستان دماوند منعقد شده است.
مشهدی عباسی تصریح کرد: خاصیت این طرح این است که فردی که فارغ التحصیل می شود 4 تا 6 ماه قرارداد می بندد و 2 سال معافیت بیمه ای دارد که این طرح یک تبادل نظر بین دانشگاه و کارآفرین است اما در خصوص طرح مشاغل خانگی تاکنون گزارشی ارائه نشده است.

*صدور 17 مجوز مشاغل خانگی در دماوند
آرش آقاجان احمدی، معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند نیز گفت: تاکنون 2 قرارداد منعقد شده و چهار واحد صنعتی در طرح کارورزی ثبت‌نام کردند که پنج نفر مراجعه داشتند.
وی با بیان اینکه برای مشاغل خانگی تاکنون 17 مجوز صادر شده، گفت: 15 مجوز دیگر در حال پیگیری است و به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند ارسال خواهد شد.
این مقام مسئول گفت: مجوزهای مشاغل خانگی عمدتا در زمینه‌ قالی‌بافی، مهارت‌های فنی نظیر جواهرسازی و گوهرشناسی و خیاطی است.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.