به گزارش روز جمعه ایرنا، محمدعلی نجفی در این پیام که در صفحه اینستاگرام وی منتشر شده آورده است: امروز درست 110 سال از روزی که در اولین دوره مجلس، از «تهران» به عنوان دارالخلافه نام برده شد و برای نخستین بار شهر تهران به صورت قانونی به عنوان پایتخت معرفی شد، می‌گذرد.
وی در این پیام افزوده: در تمام این سال‌ها تهران به عنوان پایتخت ایران، فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است؛ فراز و نشیب‌هایی که تهران امروز ماحصل آن است.
وی با بیان اینکه تهران در روزگار ما برخلاف تمام زرق و برق‌های خود، شهری است با هویتی فراموش شده خاطرنشان کرد: خطری که تهران ما را تهدید می‌کند، خالی شدن شهر از حافظه تاریخی کهنش است.
نجفی در ادامه پیام خود تصریح کرد: که دیگر چندان نیستند آنهایی که تهران و روایت‌هایش را می‌شناسند و به کوچه باغ‌هایش احترام می‌گذارند.
وی در پیام خود تاکید کرد: پایتخت ایران امروزه بیش از هر زمان دیگری از «تهران بودگی» تهی است و خاطرات شهر در حال فراموش شدن است.
شهردار تهران با اشاره به اینکه همه اینها یک زنگ خطر است می افزاید: زنگ خطری که بیش از همیشه باید ما را به فکر وادارد و به تامل مشغول کند.
در ادامه این پیام آمده است: امروز تهران در آستانه دورانی تازه قرار دارد، دورانی که در آن عقلانیت و مشارکت شهروندان در تعیین سرنوشت شهر، اعتقادی راسخ در بین تصمیم گیران شهری است.
شهردار تهران در بخش پایانی پیام خود خاطرنشان کرد: بر این باورم که تک تک شهروندان تهرانی «روز تهران» را باید فرصتی برای اندیشیدن کنند؛ اندیشیدن به تهرانی که بود، تهرانی که هست و تهرانی که باید باشد.
وی از شهروندان درخواست کرد همراه و دستگیر شهرشان باشند و افزود: با هم بسازیم آنچه را که ساختنی است و باز پس گیریم آنچه را مدت‌هاست زیر پا مانده، فراموش نکنیم که تهران متعلق به ماست و همگی در قبال آن مسئولیم.

خبرنگار: عاطفه نژادسالاری- انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/9353//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.