به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، 14 خرداد امسال، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به کلانتری 141 باغ فیض اعلام شد که سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید که قصد سرقت منزل از یک مجتمع مسکونی در خیابان اباذر را داشتند با حضور به موقع اهالی، از محل متواری شدند.
پرونده این موضوع به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

*شناسایی اولین عضو گروه سارقین
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه با شناسایی مالک حقوقی خودرو پراید مورد استفاده در سرقت اطلاع پیدا کردند که فردی بنام «حسن - گ» این خودرو را در منطقه رباط کریم از مالک آن به صورت قولنامه ای خریداری کرده اما پس از تحویل خودرو برای انتقال قانونی مدارک مالکیت خودرو اقدام نکرده است.
شناسایی و دستگیری «حسن - گ» در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت وی در منطقه رباط کریم اطلاع پیدا کردند که او از این محل متواری شده است.
در ادامه رسیدگی به پرونده، «حسن - گ» بازداشت و در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت، وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت که پس از آزادی از زندان با سرگروهی یکی از مجرمین سابقه دار بنام «پرویز - ر» و همراهی یکی از دوستان بنام «مهدی - ع» اقدام به تشکیل گروه سارقین منزل کردیم و در آخرین سرقت که طی آن دستگیر شدم، مهدی و پرویز از پشتِ ساختمان وارد مجتمع شده و خودشان را به پشت بام رساندند تا از آن طریق وارد واحدهای مسکونی شده و سرقت هایشان را انجام دهند که با دستگیری من آنها قصد فرار از محل را داشتند که مهدی از طبقه چهارم ساختمان به پائین سقوط کرد اما پرویز موفق به فرار شد.
همزمان با انجام تحقیقات از «حسن» و اعتراف صریح وی به دهها فقره سرقت منزل در مناطق غرب تهران دستگیری «پرویز - ر» به عنوان سرکرده گروه در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و نهایتا آخرین مخفیگاه پرویز در منطقه شهریار شناسایی و وی دستگیر شد.
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به ارزش 2 میلیارد تومانی پرونده و دستگیری خریدار اصلی اموال مسروقه گفت که متهمین در اعترافات خود به دهها فقره سرقت منزل در مناطق غرب تهران به ویژه باغ فیض و جنت آباد اعتراف کردند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانیIRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار :مهدی مقدر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9343/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.