به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در ششمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهرداری تهران می تواند با رعایت طرحی جامع، نسبت به واگذاری نصب دکل های مخابراتی به اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام کند.
وی افزود: در گذشته نماینده شورای شهر از سوی کمیسیون عمران، برای حضور در کارگروه ساماندهی دکل های مخابراتی معرفی می شد اما در حال حاضر مقرر شده است تا تغییراتی ایجاد و نماینده مربوطه از سوی کمیسیون محیط زیست معرفی و منصوب شود.
رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: موضوع ضرر دکل های نصب شده فعلی در سطح شهر تهران و امواج آنها، بحثی کلی است و هنوز تایید یا رد نشده است.
وی ادامه داد: عده ای مدعی هستند که امواج آنتن های مخابراتی سرطان زا بوده و این امر گاهی از ارزش مالی یک ملک می کاهد؛ در حالی که صحت یا رد این مسأله هنوز مشخص نیست.
هاشمی یادآور شد: مساله نصب دکل ها تا کنون با بی نظمی بسیاری پیش رفته است و بخش خصوصی هم در برخی موارد به این بی نظمی ها دامن زده و با نصب آنتن های مخابراتی در پشت بام خانه ها به این حیطه ورود کرده است.
وی افزود: در حال حاضر تعداد مواردی که مجوز نصب دکل در زمین و اماکن مربوط به شهرداری را کسب می کنند بسیار اندک و کم است.
رئیس شورای اسلامی شهرتهران در جریان بررسی انتخاب نماینده شورا در کار گروه ساماندهی دکل ها و آنتن های مخابراتی گفت : بی نظمی شدیدی در نصب دکل ها در سطح شهر وجوددارد چراکه برخی خودمختار از پشت بام املاک و ساختمان ها استفاده میکنند.
انتخاب یک نماینده شورای شهر تهران جهت عضویت در کارگروه موضوع ماده یازدهم ساماندهی دکل ها و آنتن ها و ایستگاه های ارتباط رادیویی با ۱۸ رای از ۲۱ رای از دستور جلسه خارج و برای بررسی بیشتر به کمیسون های سلامت و محیط زیست و شهرسازی و معماری ارجاع داده شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:مهدی مقدر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام:9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.