به گزارش خبرنگار ایرنا، ثریا شارقی در بازدید از نمایشگاه عناب و سیب دماوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان دماوند مانند دیگر نقاط کشور با مشکل فروش محصولات کشاورزی و تولیدی مواجه است که برای این موضوع باید راهکارهای مناسب اتخاذ شود.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه یکی از راه هایی است که می تواند در فروش محصولات تولیدی کمک کننده باشد و آنچه مهم است برگزاری نمایشگاه به صورت دائمی و همراه با آموزش است.
مدیر کل امور بانوان استانداری تهران با بیان اینکه هنرهای سنتی در حال فراموشی است و باید با تولیدات داخلی این مهم را تقویت کرد، افزود: در کنار برگزاری نمایشگاه، سایت حامی بانو که در هفته گذشته از آن رونمایی شد، فرصت مناسبی برای بانوانی است که فضایی برای فروش محصولات خود ندارند.
وی در خصوص مهم ترین طرح ها در سال جاری اظهار کرد: در سال جاری در بحث مشاغل خانوادگی، حدود 40 میلیارد تومان به اداره کار داده شده که به زودی در اختیار صاحبان مشاغل خانوادگی قرار می گیرد، تسهیلات روستایی و صندوق امید نیز در آینده یک سری اعتبارات به منظور حمایت از بانوان بی سرپرست و سرپرست خانوار اعطا خواهد شد.
شارقی تصریح کرد: سایت حامی بانو یک طرح نوین بوده که در حال حاضر فقط در استان تهران این طرح قابل اجرا است، اما این قابلیت را دارد که عمومی و کشوری شود.
وی عنوان کرد: حدود 2 هزار فروشنده در سایت حامی بانو ثبت نام کرده اند و در حال حاضر در مرحله بارگذاری قرار دارد و طی دو ماه آینده وارد مرحله فروش خواهد شد.
شارقی در خصوص برگزاری نمایشگاه های متعدد در سال جاری بیان کرد: نمایشگاه دیگری تحت عنوان نمایشگاه اکسپو در نهم آبان ماه برگزار خواهد شد که از وزارت صنعت و معدن و تجارت کمک هایی به صورت محدود برای برگزاری نمایشگاه گرفته شده تا افرادی که محصولاتشان قابل ارائه و صادرات باشد، عرضه شود.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه حدود 500 نفر از نمایندگان کشورها حضور دارند که نظاره گر توانمندی تولیداتی و صادراتی ما خواهند بود.
وی در ادامه گفت: برای بانوان هنرمندی که توان اجاره و خرید غرفه را ندارند نیز توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت به 50 نفر در سطح استان تهران تسهیلاتی اعطا می‌شود تا آنان نیز بتوانند محصولات خود را به نمایش بگذارند.
شارقی افزود: متاسفانه نتوانستیم هنر و توانمندی بانوان را چه در صنعت، کشاورزی و دامپروری نشان دهیم و در بحث مدیریتی نیز همینطور بوده است.
مدیر کل امور بانوان استانداری تهران تصریح کرد: تا زمانی که بحث مدیریت ترکیب دو جنسیتی نداشته باشد نمی توان شاهد موفقیت در آن بود و باید تغییری ایجاد شود زیرا یک سری خصوصیات در مردان و یک سری خصوصیات در زنان قرار دارد که این تفاوت در خصوصیات باعث می شود تا مکمل یکدیگر شوند.
خبرنگار: الهام حیدری
تهرام/7246/1109
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.