به گزارش ایرنا حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های نماز عید سعید قربان در مسجد جامع شهر دماوند، با تبریک عید قربان اظهار کرد: این روزها حجاج از سراسر دنیا در مکه معظمه جمع می شوند تا اعمال واجب را انجام دهند و از برکات الهی بهره مند شوند.
وی ادامه داد: حاجی در بعد فردی به دلیل خضوع و خشوع و همچنین اخلاق در عمل، به مقامات معنوی می رسد و در بعد اجتماعی و سیاسی نیز حجاج باید با هم متحد شوند.
فتاح دماوندی تاکیدکرد: اگر مسلمانان جهان شجاعانه و با بصیرت رهنمودهای قرآن و پیامبر اکرم (ص) را درلوحه کار خود قرار دهند و در راه مبارزه با استکبار و دشمنان مجاهدت کنند، آنگاه مسلمانان عزت و قدرت واقعی را حس خواهند کرد.
امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حجاج، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب طی پیامی، سیاست های نظام سلطه را متمرکز در فتنه انگیزی و آتش افروزی بین مسلمانان دانستند که نتیجه ای جز نا امنی، اختلاف و ریخته شدن خون مسلمانان و همچنین آواره شدن زنان و کودکان و از بین رفتن منابع و اقتصاد ندارد.
وی بیان کرد: امروز دشمن برای دست یابی به اهداف خود سعی در ایجاد ناامنی اخلاقی دارد تا مسلمانان را از وظایف اصلی غافل کند و از کسب معنویت و پیشرفت های علمی باز دارد و همچنین مسلمانان را سرگرم به جنگ های داخلی در سوریه، عراق، یمن، لیبی، بحرین و برخی نقاط دیگر نماید.
وی ادامه داد: امروز تلاش ما نابودی تروریسم در افغانستان و پاکستان و برخی نقاط دیگر و دفاع از ملت فلسطین است که به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر مسلمین به این وظایف مهم عمل کنند بدون شک نصرت الهی شامل حال آنان خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه روسا و نخبگان سیاسی، دینی و فرهنگی دنیای اسلام وظیفه ایجاد وحدت و برحذرداشتن همگان از ستیزه گری های قومی و مذهبی را برعهده دارند، گفت: مردم باید برای مقابله با دشمن در میدانهای جنگ سخت و نرم آماده شوند و روسای کشورهای اسلامی باید کمک کنند تا کشتار مردم یمن و مسلمانان میانمار متوقف شود.
امام جمعه دماوند در پایان از خداوند متعال برای حجاج سلامتی و توفیق عبادت طلب کرد.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشاردهنده: معصومه آقاامینی
تهرام/7246//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.