به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه نوزده، محمد استادرحیمی مدیر خانه فرهنگ میعاد با اعلام این خبر گفت: این خانه فرهنگ به مناسبت عید قربان و عید سعید غدیر، جشنواره غذاهای سنتی آذری و ایرانی با هدف احیای آداب و رسوم ایرانی و اسلامی و فرهنگسازی برای استفاده از غذاهای سنتی به جای غذاهای فرنگی و فست‌ فود(غذای فوری) برگزار می کند.
وی افزود: مناطق جنوبی شهر تهران از معدود مناطقی هستند که بیشترین ساکنان آذری زبان را در خود جای داده و اهالی از شهرهای مختلف استان های آذربایجان غربی و شرقی، زنجان و... به منطقه19 و محله های هم‌جوار مهاجرت کرده اند.
مدیرخانه فرهنگ میعاد گفت: این موضوع باعث شده تا آیین و رسوم آذری زبان ها در منطقه 19 نمود بیشتری داشته باشد، از این رو باهدف زنده نگه داشتن آیین و رسوم آذری زبان ها و ترویج سبک زندگی ساده و قناعت، اقدام به برپایی نخستین جشنواره غذاهای سنتی آذری و ایرانی کردیم.
استادرحیمی پیش بینی کرد که جشنواره «سفره پربرکت» با حضور بیش از یکصد نفر از بانوان خلاق و کدبانو برگزار شود.
وی گفت: بانوان علاقه مند تا 10شهریورماه فرصت دارند تا با مراجعه به مراکز فرهنگی منطقه 19 شهر تهران؛ فرهنگسرای مهر، خانه فرهنگ میعاد و تلاش در این جشنواره ثبت نام کنند.
جشنواره «سفره پربرکت» 14شهریورماه از ساعت 16تا20 در بوستان بعثت به نشانی خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ برگزار می شود و به نفرات برگزیده جوائز ارزنده ای اهدا خواهد شد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 55033900 تماس حاصل کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.