به گزارش ایرنا ، حسینعلی امیری روز دوشنبه در آئین بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرستان پیشوا گفت: تجربه ثابت کرده که دولت ها هیچ گاه بنگاه دار و تاجر خوبی نبوده و اصولا تصدی گری برای دولت سم مهلکی محسوب می شود.
وی افزود: امروز کشور با چالش بیکاری مواجه است و رفع این مشکل به ایجاد 955 هزار فرصت شغلی در سال نیاز دارد.
امیری تصریح کرد: داشتن شغل حق تمامی جوانان ایران اسلامی است ولی حقیقت این است که دولت به تنهایی نمی تواند این تعداد فرصت شغلی را ایجاد کند.
وی بیان کرد: دولت برای رونق تولید و ایجاد فرصت شغلی دست خود را به سمت کارآفرینان دراز می کند و در این مسیر به طور کامل از آن ها حمایت می کند.
وی با مقایسه وضعیت کشور نسبت به سال های گذشته گفت : پیش از سال 92 کشور با مشکلات زیادی مواجه بوده و سایه حقوقی تحریم های ظالمانه ، فشار زیادی را به کشور تحمیل کرده بود .
وی بیان کرد: ایران هراسی به امری معمول در جهان تبدیل شده بود ، رشد منفی اقتصاد و تورم بالای 45 درصد ، آینده اقتصادی غیر قابل پیش بینی در کشور ایجاد کرده بود ، شرایطی که باعث شد هیچ سرمایه گذاری ریسک حضور در ایران را نپذیرد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: نوسان قیمت ها در بازار در اواخر سال 91 کار را به جایی کشاند که برخی از کسبه با پول ملی معامله نمی کردندو از دلار برای خرید و فروش استفاده می کردند.
وی بیان کرد: دولت یازدهم با وجود تمامی مشکلات موفق شد تا با تلاش و همت ، ایستادگی مردم و هدایت های رهبر معظم انقلاب ، با یک قطعنامه تمامی تحریم ها را لغو کند و ثبات را به بازار بازگرداند به گونه ای که امروز ایران تورم تک رقمی را تجربه می کند.
امیری اظهار کرد: امروز بسیاری از هیأت های تجاری کشورهای معتبر جهان برای سرمایه گذاری به ایران وارد می شوند .
وی تأکید کرد: این که دو شرکت بزرگ هواپیما سازی جهان ، پول خرید هواپیما در ایران را بلند مدت و از درآمد هواپیما از ایران می گیرد نشان از وجود امنیت ، آرامش و ثبات در بازار اقتصاد ایران دارد ، اقتصادی که در آن صادرات محصولات از واردات آن پیشی گرفته است.
وی تصریح کرد: امروز کشور بر روی ریل صحیح پیشرفت خود قرار گرفته است ، هرچند که با چالش هایی نظیر محیط زیست ، آب ، فربه بودن و هزینه های بالای دولت و اشتغال مواجه هستیم ولی می توان با همدلی ، اتحاد و پرهیز از تفرقه به پیشرفت و توسعه کامل دست یابیم .
وی تأکید کرد: دولت به حمایت از کارآقرینان و سپردن کار به دست مردم اعتقاد کامل دارد ، کسانی که به دنبال ایجاد فرصت های شغلی در کشورند در اصل ، مجاهدان عرصه اقتصادی هستند که دولت همواره از آن ها حمایت می کند.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.