به گزارش ایرنا ، معصومه ابتکار روز شنبه در همایش زنان نقش آفرین شهرستان ورامین که در محل سالن همایش های شهرداری این شهر برگزار شد اظهار کرد: رئیس جمهور در دولت دوازدهم به بحث اشتغال و تولید بنا بر شاخصه های ملی توجه ویژه ای داشته و بر ضرورت توجه به ساماندهی اقتصادی تأکید دارند .
وی افزود: ادامه روند کاهش تورم، خروج از رکود، توجه به تولید، رونق صادرات و اقتصادی در دستور کار دولت قرار دارد و یقینا این مهم در دولت دوازدهم با جدیت بیشتری دنبال می شود.
ابتکار تصریح کرد: دولت دوازدهم در عرصه اجتماعی نیز به نقش بانوان توجه ویژه ای دارد و آنان را همواره در کنار مردان می دانند چرا که دست یابی به جامعه بالنده بدون توجه به نقش زنان میسر نمی شود.
وی افزود: بر اساس قانون اساسی و رویکرد دولت دوازدهم، بانوان از سهم برابری در جامعه برخوردارند و باید برای تمامی دختران و زنان جامعه فرصت های برابر ایجاد کرد تا ارکان جامعه به درستی پیشرفت کند.
معاون رئیس جمهور تأکید کرد: امروز جامعه اسلامی به جامعه و خانواده ای نیاز دارد که به یکدیگر احترام بگذارد، تا خانواده بتواند با افزایش تاب آوردی مشکلات آینده و پیش رو را بردارد.
وی گفت: دختران و پسران ما باید از نوجوانی مهارت زندگی را کسب کنند و در این مهم نظام آموزش و پرورش نقش به سزایی دارد و باید در کنار نگاه به مباحث علمی و افزایش محفوظات، مهارت های زندگی را به آنان آموزش دهد.
ابتکار تأکید کرد: هر شهروند ایرانی باید حقوق شهروندی خود را بشناسد که چه حقوقی در جامعه دارد و مسئولیت و تکالیف او چیست، دست یابی به هدف میسر نمی شود جز این که آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهی وارد میدان شوند تا جامعه را از حقوق خود آگاه سازند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به این که نرخ بیکاری بانوان در جامعه بیش از مردان است گفت: رفع مشکل بیکاری به همت تلاش تمامی مسئولان و بهره گیری از توان و ظرفیت سازمان های مردم نهاد به دست می آید ، سازمان های که به صورت داوطلبانه و با انگیزه های دینی وارد میدان می شوند و بخشی از مشکلات جامعه را به دوش می کشند.
وی تأکید کرد: خدمت داوطلبانه در عرصه های اجتماعی یک طرفه نیست باید درقبال آن خدماتی که با نیت صادقانه و رضایت خداوند ارائه می شود، آرامشی کامل که سرمایه جامعه است به دست آید.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.