به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس نصیری روز سه شنبه در دومین جلسه شورای عشایری شهرستان فیروزکوه در سالجاری که در منطقه عشایری کتالان برگزار شد افزود: به منظور افزایش خدمت رسانی و ارتقای شاخص های انسانی عشایر شهرستان فیروزکوه، اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال به عشایر این شهرستان اختصاص پیدا می کند.
وی بیان کرد: مناطق ییلاقی (سردسیر) عشایری شهرستان فیروزکوه از مناطق مهم عشایری استان تهران است که همه ساله تعدادی از عشایر استان تهران به همراه عشایر میهمان از استان های سمنان، قم و مرکزی در مناطق عشایری این شهرستان حضور پیدا می کنند.
مدیرکل امورعشایر استان تهران با بیان اینکه تمامی راه های عشایری این استان به ثبت رسیده است خاطرنشان کرد: طبق قانون هر گونه تجاوز و سوءاستفاده از راه های عشایری استان تهران تخلف محسوب می شود و طبق قانون با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

** افتتاح اولین کلینیک دامپزشکی فیروزکوه
فرماندار شهرستان فیروزکوه نیز در این جلسه از افتتاح اولین کلینیک دامپزشکی بخش خصوصی در این شهرستان خبر داد و گفت: در اولین جلسه که در روز 11 اردیبهشت ماه سالجاری برگزار شد یکی از مصوبات آن افتتاح کلینیک دامپزشکی بود که پس از گذشت حدود 2 ماه از اولین جلسه این کلینیک راه اندازی شد.
نورالله طاهری افزود: یکی از خواسته های به حق عشایر شهرستان فیروزکوه راه اندازی کلینیک تخصصی دامپزشکی جهت واکسینه شدن دام های عشایری است.
وی خاطرنشان کرد: جامعه عشایری با کمترین امکانات در مناطق صعب العبور هم زندگی می کنند و هم کار تولیدی انجام می دهند و وظیفه همه مدیران دستگاههای این است که به این جامعه تولید کننده خدمت کنند.
در این جلسه به مسائل و مشکلات عشایر منطقه کتالان شهرستان فیروزکوه رسیدگی شد.
استان تهران حدود 3 هزار خانوار عشایری است که حدود 900 خانوار عشایری این استان در شهرستان فیروزکوه زندگی می کنند.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.