ایرج قاسمی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان های غرب استان تهران از جمله شهریار، رباط کریم و بهارستان جزء مبادی ورودی و محورهای مواصلاتی به تهران و دیگر نقاط کشور محسوب می شوند و ضروری است با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی، توان برخورد با قاچاقچیان چوب افزایش یابد.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در پی عملیات گشت زنی و ایست و بازرسی های به عمل آمده و همچنین بازدید از خودروهای حامل چوب، 4 متر مکعب چوب جنگلی غیر مجاز و 150کیلوگرم چوب گونه گیاهی تاغ کشف و ضبط شد و با تشکیل پرونده، متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهریار با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی باید بعنوان یکی از ضروریات فرهنگی قلمداد شود خاطر نشان کرد: برای حفظ و احیای عرصه های منابع طبیعی باید به فکر تقویت همکاری گسترده مردم و سازمان های مردم نهاد در این حوزه باشیم.
وی با تشکر از پیگیری و تلاشهای بی وقفه مسئولان قضایی و نیروی انتظامی شهرستان های غرب استان تهران در همکاری با مجموعه منابع طبیعی در حفاظت از انفال و عرصه های ملی اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع طبیعی جزء سرمایه های ملی و متعلق به همه مردم است نیاز است در خصوص حفظ و مراقبت از این منابع ارزشمند تمامی دستگاه ها و اقشار مختلف مردم در کنار منابع طبیعی باشند که البته در سالهای اخیر با تمهیدات و تدابیر لازم از سوی مسئولان و دست اندکاران و فرهنگ سازی انجام شده شاهد این همکاری بوده ایم و بسیاری از کشفیات قاچاق و جلوگیری از تصرفات و تخلفات به عرصه های ملی حاصل گزارشات مردمی بوده است.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان شهریار از مردم خواست درصورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به عرصه های ملی و محموله های قاچاق چوب مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.