یوسف جلوخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهم ترین علت افزایش قیمت مرغ گرم در فروشگاهها و بازارهای میادین و تره بار را کمبود جوجه ریزی مرغداریها در این بازه زمانی عنوان کرد.
به گفته وی افزایش قیمت جوجه از یک هزار و 700تومان به 2 هزار و 400تومان برای مرغداریها باعث شده که این مراکز تولیدی در بازه زمانی دوره ای اقدام به پرورش مرغ گوشتی نکنند.
سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان تهران با بیان اینکه این موضوع باعث شد قیمت هر کیلو گرم مرغ گرم به 8هزار و 100تومان برسد، اظهار کرد: در حال حاضر عرضه مرغ منجمد در 15 مرکز میدان تره بار استان تهران به صورت جزئی و کلی در حال انجام است.
وی افزود: در حال حاضر افزون 50هزار تن مرغ منجمد، به صورت ذخیره استراتژیک در سردخانه های اداره کل پشتیبانی امور دام استان موجود است.
به گفته جلوخانی قیمت هر کیلو گرم مرغ منجمد در میادین میوه و تره بار، فروشگاهها و مغازه ها، 5هزار و 700تومان است.

* یک هزار و 700تن گوشت قرمز وارداتی به استان تهران
سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان تهران با بیان اینکه برای تنظیم بازار مصرفی یک هزار و 700تن گوشت گرم گوسفندی وارد مجتمع های این نهاد شده است گفت: برای تنظیم بازار مصرفی این میزان گوشت گرم از کشورهای آسیایی مرکزی از جمله قزاقستان، گرجستان، ارمنستان، روسیه و استرالیا وارد استان شده است.
جلوخانی ادامه داد: قیمت هر کیلو گرم گوشت لاشه از کشور های آسیایی 31هزار و 500تومان و هر کیلو گرم گوشت لاشه کشور استرالیا 33 هزار تومان از طریق میادین میوه و تره بار، و فروشگاههای زنجیره به فروش می رسد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.