مریم علی‌نژاد مولف کتاب «من می‌نویسم، چون می‌توانم» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مهارت نوشتن را جزئی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ و ادبیات یک ملت برشمرد.
وی گفت: در جامعه ما افرادی که خاطره خوبی از نخستین تجربه نوشتن ندارند، از این مهارت می گریزند اما در جوامع پیشرو، نوشتن و به ویژه درست نوشتن از جمله مهارت‌های پایه‌ای و مهم است.
وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها مهارت درست نوشتن از سنین کودکی آموزش داده می شود، افزود: آموزش این مهارت در بزرگسالی منجر به دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی و علمی چشمگیری می‌شود.
علی نژاد انشانویسی را تمرینی برای بیان افکار، تخیلات، دانسته‌ها و آموخته‌ها عنوان و خاطر نشان کرد: می‌توان انشا را پایه و پیش‌نیاز همه درس‌ها به شمار آورد، زیرا کسی که خوب می‌نویسد، درک بالا و بیان خوبی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه پایین بودن شاخص‌هایی از جمله سرانه خواندن کتاب و همچنین فرهنگ نوشتن، نیازمند آسیب‌شناسی است، گفت: یکی از عوامل پایین بودن این شاخص ها، ناآشنایی فرزندان این مرز و بوم با الگوهای درست خواندن و نوشتن است.
وی تاکید کرد: کتاب یاد شده در شش فصل و گام به گام دانش‌آموز را با مهارت نوشتن و ابزارهای دستیابی به آن آشنا می سازد.
کتاب «من می‌نویسم، چون می‌توانم» شامل فصل‌های واژه‌گزینی، آشنایی با جمله و ساختار و ارکان آن، توصیف، زیبایی‌شناسی و تخیل، بیان احساس و افکار و تقویت مهارت درک مطلب، در 64 صفحه و قطع رحلی با تصویرسازی زیبا از سوی انتشارات مشق شب روانه بازار نشر شده است.
خبرنگار: سید جواد آل داود-انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7243//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.