به گزارش ایرنا ، مسعود مرسل پور روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان قرچک با اشاره به این که کتاب نقش مهمی در توسعه فرهنگی عمومی جامعه ایفا می کند اظهار کرد: مسئولان فرهنگی باید تلاش کنند تا با برنامه ریزی مناسب به ویژه در ایام تابستان جوانان را به سمت فرهنگ کتابخوانی و حضور در کتابخانه های عمومی هدایت کنند.
وی اظهار کرد: شهرستان قرچک از ظرفیت های ویژه فرهنگی برخوردار است که اگر این فرهنگ با گرایش افراد و به ویژه جوانان به سمت کتابخانه آمیخته شود ، آثار فرهنگی بسیار مناسبی در سطح جامعه به همراه دارد ، کاری که دو سال گذشته با برنامه ریزی منسجم انجام شد.
فرماندار قرچک گفت: کتاب نقش به سزایی در ارتقاء فرهنگ فردی و عمومی افراد جامعه دارد و باید این فرهنگ با کمک تمامی دستگاه ها از جمله آموزش پرورش، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی در جامعه بسط و توسعه پیدا کند.
وی بیان کرد: افزایش سرانه مطالعه یکی از برجسته ترین راه های شناخت ارتقاء فرهنگ در هر جامعه محسوب می شود و جامعه ای که مردم آن گرایش بیشتری به سمت کتاب و کتابخوانی داشته و از سطح معلومات بیشتری برخوردار باشند ، از سطح فرهنگ بالاتری برخوردار خواهند بود.
مرسل پور با اشاره به نقش زنان خانه دار در ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه گفت: زنان خانه دار اوقات فراغت بیشتری برای مطالعه دارند و می توانند با بسط و گسترش این فرهنگ در خانواده ، جامعه را به سمت کتابخوانی سوق دهند.
وی تأکید کرد: بانوان مدیران خانواده هستند و می توانند با وارد کردن کتاب به سبد خانواده ، در افزایش سرانه کتابخوانی جامعه نقش آفرین باشند.
فرماندار قرچک ضمن تقدیر از نقش معلمان در ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه گفت: معلمان هدایت جامعه را بر عهده دارند و با تشویق آینده سازان کشور به سمت کتابخوانی می توانند جامعه را بار دیگر با مطالعه زیاد آشتی دهند.
وی با تأکید برتوسعه فضای کتابخانه های عمومی در شهرستان قرچک گفت : مسئولان فرهنگی لازم است تا با بهره گیری از شیوه های خلاقانه نظیر ایجاد کتابخانه های سیار در پارک ها ، مردم را به کتابخوانی تشویق کنند.
نماینده دولت در قرچک از احداث و راه اندازی کتابخانه در روستاها به عنوان راهکاری عملی در افزایش سرانه مطالعه در جامعه یاد کرد.
قرچک با بیش از 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.