به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، علیرضا کمرئی در آیین معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: در این مدت فقط 3هزار معلم جذب آموزش و پرورش شهر تهران می شود.
وی با اشاره به اقدامات خود در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: از مردادماه سال گذشته تاکنون حدود 11 ماه در آموزش و پرورش شهر تهران فعالیت داشتم و در شروع کار، یک برنامه یکساله پیش روی شهر تهران را تنظیم کردیم تا بتوانیم به اهداف کوتاه مدت و میان مدت آموزش و پرورش شهر تهران برسیم.
کمرئی ساماندهی نیروی انسانی در مردادماه 95 را از اصلی ترین برنامه‌های شهر تهران عنوان کرد و افزود: برنامه آموزشی برای دانش آموزان شهر تهران و ساماندهی حدود 80 هزار معلم در مدارس در طول چند ماه مانده به شروع سال تحصیلی 96-95، کار بزرگی بود و تلاش شد تا بتوانیم خدمات مناسب تری را به دانش آموزان ارائه دهیم.
مدیرکل سابق آموزش و پرورش شهر تهران گفت: بهبود روابط انسانی در شهر تهران با رویکرد تعالی و پیشرفت امور به سمت سلامت اداری، تلاش برای جذب ساماندهی نیروی انسانی با رویکرد نیروهای موجود، سیستمی کردن امور و کاستن از چارچوب‌های غیرضرور اداری و گسترش صمیمیت در فضای سازمانی از رویکردهای اصلی برنامه ریزی در شهر تهران بوده است.
کمرئی افزود: با این جهت گیری ها، تلاش شد به معنای واقعی کلمه «تعلیم و تربیت» برای دانش آموزان فراهم شود نه صرفاً انتقال دانش بدون درنظرگرفتن تربیت.
وی با بیان اینکه نقش راهبری مدیران برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش را افزایش داده ایم، اظهار کرد: با ایجاد فضای مثبت اداری توانستیم کارهای تابستانی شهر تهران از جمله صدور ابلاغ و احکام معلمان، اصلاح برخی رویکردهای اداری و زمینه سازی اجرای مناسب هدایت تحصیلی، اعزام دانش آموزان به اردوهای تابستانی، صدور ابلاغ پایگاه های تابستانی و کلاس‌های فوق برنامه را انجام دهیم که همگی این اقدامات، با همکاری مدیران و معلمان شهر تهران انجام شده است.
مدیرکل سابق آموزش و پروش شهرتهران، آینده پژوهی را یکی از برنامه‌های شهر تهران عنوان کرد و افزود: با این رویکرد سعی کردیم تا با برنامه ریزی بلندمدت در پرتوی شناخت و احصای مشکلات، بتوانیم از بحران‌هایی که آینده آموزش و پرورش شهر تهران را به خطر بیندارد، جلوگیری کنیم.
علیرضا کمرئی با حکم وزیر آ‌موزش و پرورش به سمت سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.

*کلاس درس و مدرسه محور اصلی تعلیم وتربیت است
عباسعلی باقری سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین گفت: محور اصلی تعلیم و تربیت، کلاس درس و مدرسه است و سایر بخش ها در آموزش و پرورش پشتیبان آن هستند.
وی افزود: هر فعالیتی که به فرآیند تربیت در کلاس درس و مدرسه کمک کند، مفید است و غیر از آن، بی ثمرخواهد بود.
باقری با تاکید بر توانمندسازی معلمان به دانش روز اظهار کرد: اساس کار تعلیم و تربیت در مدرسه شکل می گیرد و از این منظر باید معلم را توانمند کرد تا بتوانیم خدمت شایسته تری را به دانش آموزان ارائه دهیم.
باقری اضافه کرد: خدمت به معلمان، دانش آموزان و مردم خوب شهر تهران را افتخار می دانم.
آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران عصر شنبه با حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش و رؤسای ادارات مناطق تهران در ساختمان اصلی آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.