به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی استان تهران که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار کرد: مدیران کل باید تکلیف خود را با شهرستان ها مشخص کنند ، مدیرکل دستگاه ها ، فقط مدیرکل تهران ، لواسان و دماوند نیست ، آن ها مدیرکل ورامین نیز هستند و باید با سرکشی مداوم از این مناطق و پروژه های در دست اجرا ، بر نحوه فعالیت دستگاه های خود نظارت داشته باشند.
وی افزود : مدیران کل باید اتفاقات داخل شهرستان ها را رصد کنند تا از وضعیت خدمت رسانی به مردم مطلع شوند.
وی بیان کرد: لکه صنعتی خیرآباد ورامین سال هاست که به حال خود رها شده است ، فعالان اقتصادی این منطقه بدون موافقت اصولی ، مجوز و بلاتکلیف مشغول فعالیت می باشند و کسی به داد آن ها نمی رسد ، مدیران کل اگر به طور مستمر به این منطقه سر می زدند این مشکلات تا هم اکنون مرتفع می شد.
وی تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در شهرستان ها از کمترین اختیار برخوردارند و مجبورند که برای کوچکترین کار از اداره کل خود استعلام کنند و با لابی گری مبالغی را برای خود دریافت نمایند.
یوسفی تأکید کرد: مهمترین راه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ، توسعه ، تولید و اشتغال ، دادن اختیار به رؤسای ادارات است چرا که آن ها از نزدیک با مسائل و مشکلات منطقه خود آشنایی دارند و می توانند با اختیاراتی که دارند این مشکلات را برطرف کنند.
وی بیان کرد: برای توسعه شهرستان با شاخصه های معین و به صورت علمی باید سند توسعه تدوین شود تا چشم انداز ورامین در حوزه های مختلف آموزش و پرورش ، شهرداری ، آب و فاضلاب ، کشاورزی ، گردشگری ، ورزش و جوانان ، راه و شهرسازی و دیگر حوزه ها تعیین شود.
فرماندار ورامین گفت : کارهای زیادی به صورت سنتی در دست اجرا است که هیچ کدام نتوانسته به خوبی سیمای شهرستان را تغییر دهد ، با تعریف کردن کارهای زیاد نمی توان به توسعه چشمگیر دست یافت.
وی با گلایه از مسئولان استانی در عدم توجه به نیازهای شهرستان ورامین گفت : ورامین از قدمتی 7 هزار ساله برخورداست ، شهر تازه تأسیس نیست بلکه از سال 1320 زمانی که بسیاری از مناطق امروز استان تهران وجود نداشته شهر بوده ولی این شهر از داشتن اداره میراث فرهنگی بی بهره است و این امر مشکلاتی را در حوزه صنایع دستی ، گردشگری و میراث فرهنگی به همراه داشته است.
نماینده دولت در ورامین گفت : مبالغی به صورت سرانه سالانه به شهرستان ورامین تعلق می گیرد ، هنر مسئولان ورامین این است که اولا این اعتبارات تخصیص پیدا کند و دوم سهم شهرستان از منابع ملی جذب شود.
یوسفی با اشاره به اختصاص اعتبارات ملی به پروژه های شهرستان ورامین گفت : دولت برای اجرای پروژه انتقال پساب تصفیه شده جنوب ورامین ، 155 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که تا کنون 20 میلیارد تومان آن به پیمانکار تحویل داده شده است.
وی گفت : برای اجرای زیر گذر 15خرداد و پل روگذر امام رضا (ع) 100 میلیارد تومان و برای اجرای ایستگاه راه آهن ورامین 70 میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته که این نشان از اهتمام دولت برای رفع مشکلات ورامین دارد.
یوسفی بیان کرد: ورامین از داشتن استادیوم ورزشی ، راه مناسب دسترسی به تهران محروم است و باید با پیگیری مسئولان این دو مشکل برطرف شود.
وی گفت : با همکاری وزیر بهداشت و درمان کلنگ احداث بیمارستان ورامین در سال 96 به زمین زده می شود چرا که بیمارستان شهید مفتح دیگر جوابگوی نیاز شهرستان نیست و باید هر چه سریعتر زمینه احداث بیمارستان جدید فراهم شود.
وی با تسلیت شهادت جمعی از مردم ایران اسلامی به دست داعشی های تکفیری گفت : ایران اسلامی بیش از 17 هزار شهید ترور تقدیم اسلام کرده است و اولین قربانی تروریسم در جهان ایران است به این دلیل است که رئیس جمهور در سازمان ملل خط و مشی مبارزه با تروریست را اعلام کردند.
فرماندار ورامین افزود : دشمن هیچ گاه دست از کینه توزی بر نمی دارد و همه افراد و دستگاه های اجرایی باید دست به دست هم داده و با خدمت رسانی به مردم ، توطئه های دشمنان را خنثی کنند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنو شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.