به گزارش ایرنا، زائران و مجاوران خداجو و مومن حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور عارفانه و عاشقانه خود در این مراسم معنوی دست نیاز به درگاه بی‌کران رحمت حق برداشته و برای اتحاد و همدلی و نصرت امت اسلامی، رفع گرفتاری‌ها و تعجیل در ظهور حضرت ولیعصر(عج) دعا کردند.
مراسم معنوی اولین شب از لیالی قدر در حرم مطهر عبدالعظیم(ع) با تلاوت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و بین المللی کشور آغاز شد و سپس با قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرائی توسط ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ادامه یافت.
سخنرانی یکی از اساتید حوزه علمیه قم بخش دیگر این مراسم باشکوه و معنوی بود.
حجت الاسلام ناصر رفیعی در این مراسم با بیان اینکه شب قدر قلب و نقطه عطف ماه رمضان است افزود: این شب و روز منتهی به آن حرمت بالایی دارد و که باید قدردان آن بود.
وی با بیان اینکه مومنان در این شب و در دعای جوشن کبیر صد مرتبه ندای خلاصی از آتش جهنم سر می دهند افزود: همانگونه که در روایات پیشوایان دینی آمده است اعتقاد به معاد، بهشت و جهنم باعث می شود انسان از گناه و آتش جهنم نجات یابد.
رفیعی گفت:ائمه(ع) به نجات انسان ها از آتش جهنم اهمیت داده اند و مردم را به بهانه های مختلف به موضوع معاد، بهشت و جهنم توجه داده اند و این نشان میدهد نباید جهنم را سبک جلوه دهیم.
وی با بیان اینکه یاد جهنم و معاد باعث سرخی رنگ چهره پیامبر(ص) می شد ادامه داد: اعتقاد به معاد انسان را از دروغگویی، تهمت، اختلاس و فساد مالی باز می دارد چرا که گناه نتیجه ضعف اعتقاد به جهنم و قیامت است.
رفیعی با اشاره به راههای خلاصی انسان از آتش جهنم گفت: پیامبر اعظم(ص) در حدیثی فرموده است کسی که نفس خود را حین ترس، رغبت(به گناه)، شهوت وغضب کنترل کند آتش بر او حرام می شود.
6139
انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.