چراغ‌های برج ایفل ساعت 23:45 دقیقه به نشانه ادای احترام به قربانیان فاجعه تروریستی ایران خاموش شد.
در ارمنستان نیز بسیاری از مقامات ارشد این کشور و دیپلمات‌های مقیم خارجی در ایروان با حضور در سفارت ایران و امضای دفتر یادبود قربانیان حادثه تروریستی تهران به بازماندگان ادای احترام کردند.
اعضای تیم ملی فوتبال ایران نیز روز گذشته با یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان این حادثه تمرینات خود را آغاز کردند.
شهادت 17 نفر از هموطنان‌مان در حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران بسیاری از مردم ایران و جهان را در شهرهای مختلف ایران، اروپا و امریکا به نشانه اعلام همبستگی و ادای احترام به قربانیان حادثه تروریستی تهران به خیابان‌ها و مقابل سفارت ایران کشاند تا با اهدای گل و روشن کردن شمع به بازماندگان این واقعه ادای احترام کنند.
در تهران شماری از شهروندان، چهارشنبه و پنجشنبه شب گذشته اقدام به افروختن شمع در میادین و معابر پایتخت کردند. در سعادت آباد، تجریش، میدان بهارستان و تئاترشهر مردم با همراه داشتن گل و روشن کردن شمع یاد و خاطره شهدای این واقعه را در شب جمعه گرامی داشتند.
در اهواز نیز مردم به مقابل موزه هنرهای معاصر این شهر آمدند و با پر پر کردن گل‌های رز و روشن کردن شمع با بازماندگان این واقعه ابراز همدردی کردند.
دفتر سازمان ملل در تهران نیز برای ادای احترام به جانباختگان حملات تهران روز پنجشنبه پرچم خود را به حالت نیمه‌افراشته درآورد.
در همین حال نماینده سازمان ملل متحد در ایران نیز با انتشار پیامی حوادث تروریستی پایتخت را تسلیت گفت.«گری لویس» گفت: ترور ناشی از نفرت است اما در نهایت عشق و جست وجوی صلح پیروز می‌شود.
او همچنین تأکید کرد: سازمان ملل حملات تهران را به خانواده قربانیان این حوادث تسلیت عرض می‌کند.
در فرانسه نیز شهردار پاریس روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد، چراغ‌های برج ایفل ساعت 23:45 دقیقه به نشانه ادای احترام به قربانیان فاجعه تروریستی ایران خاموش می‌شود.
در همین حال تعدادی از شهروندان پاریس و ایرانیان مقیم این شهر با روشن کردن شمع در زمان خاموشی برج ایفل یاد قربانیان حوادث تروریستی تهران را گرامی داشتند.
همچنین گروهی دیگر از ایرانیان مقابل سفارت ایران در پاریس رفتند و با اهدای گل به درگذشتگان این واقعه ادای احترام کردند.
در اتریش و هلند نیز تعدادی از ایرانیان مقیم این کشور با روشن کردن شمع و نثارگل در برابر سفارت ایران در وین و لاهه، با بازماندگان ابراز همدردی کردند. شماری از شهروندان اوکراین نیز به یاد شهدای حادثه تهران از صبح پنجشنبه، مقابل سفارت ایران در کی یف آمدند و دسته و تاج گل اهدا کردند.
ایرانیان مقیم انگلیس نیز در دو روز گذشته با گذاشتن دسته‌های گل و روشن کردن شمع جلوی در سفارت ایران یاد و خاطره کشته شدگان را گرامی داشتند.
در آلمان نیز بسیاری از ایرانیان و شهروندان این کشور نسبت به شهادت 17 تن از هموطنان‌مان در حادثه تهران ابراز تأسف کرده و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کردند.
سفارت ایران در برلین مملو از گل‌های مردم شد و در دانشگاه تکنیکال براندنبورگ این کشور نیز دانشجویان شمع روشن کردند. دراشتوتگارت نیز شماری از مردم به علامت همدردی و همبستگی با ایرانیان با اهدای گل و افروختن شمع یاد شهدای این فاجعه را گرامی داشتند.
در ارمنستان نیز بسیاری از مقامات ارشد این کشور و دیپلمات‌های مقیم خارجی در ایروان با حضور در سفارت ایران و امضای دفتر یادبود قربانیان حادثه تروریستی تهران به بازماندگان ادای احترام کردند.

*شهردار تورنتو هم برای تسلیت آمد
در ایالات متحده در شیکاگو و بوستون جمع قابل توجهی از ایرانیان و شهروندان این کشور به علامت همدردی با حادثه تروریستی تهران شمع روشن کردند.
بیشترین جمعیت اجتماع‌کنندگان در میدان هاروارد در شهر بوستون بود که بجز ایرانیان،شهروندان دیگر این کشور از ملیت‌های مختلف با ایرانیان به ابراز همدردی پرداختند.
در کانادا نیز ایرانیان برای ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان حادثه تروریستی تهران اقدام به افروختن شمع کردند. در همین حال شهردار تورنتو نیز با اهدای گل،پنجشنبه شب به جمع عزاداران ایرانی در تورنتو آمد و شهادت هموطنان‌مان را تسلیت گفت.

*ادای احترام سرمربی تیم‌ملی فوتبال به قربانیان حوادث تروریستی
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز با انتشار پستی در فیس‌بوک به بازماندگان قربانیان حادثه روز گذشته تسلیت گفت و برای آرامش روح درگذشتگان و بازماندگان دعا کرد.
در همین حال اعضای تیم ملی فوتبال ایران نیز روز گذشته با یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان این حادثه تمرینات خود را آغاز کردند. کارلوس کی‌روش هم در پستی که در فیس بوک خود منتشر کرد برای آرامش قربانیان این حادثه تروریستی دعا کرد.

روزنامه ایران
9353
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.