به گزارش ایرنا ، سید جمال جلیلی روزدوشنبه در جمع خبرنگاران گفت:در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی و با هماهنگی هیات های اجرایی انتخابات، بررسی نیازهای شهرستان و وضعیت انتخابات در دوره های گذشته ، 80 شعبه اخذ رأی برای برگزاری 2 انتخابات پیش رو در 29 اردیبهشت امسال در این شهرستان تعیین شده است.
جلیلی اظهار کرد: از مجموع 80 شعبه اخذ رأی ، 40 شعبه ثابت در شهر پیشوا، 16 شعبه ثابت برای روستاهای بخش مرکزی و 23 شعبه ثابت و یک شعبه سیار برای بخش جلیل آباد تعیین شده است که بخش مربوط به انتخابات شوراها در شهر پیشوا به صورت الکترونیکی انجام می گردد.
وی به تعداد نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: 294 داوطلب در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان پیشوا ثبت نام نمودند که از این تعداد 53 نفر برای کرسی شورای شهر، نام نویسی کرده بودند.
وی افزود: از مجموع 53 داوطلب انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر پیشوا، صلاحیت 2 نفر مورد تائید قرار نگرفت و 4 نفر نیز تا به امروز از کاندیداتوری این دوره از انتخابات انصراف داده اند.
جلیلی اظهار کرد: داوطلبان نام نویسی کرده برای شوراهای اسلامی روستایی در 2 بخش مرکزی و جلیل آباد نیز همگی احراز صلاحیت شده و در مجموع 113 نامزد برای روستاهای بخش مرکزی پیشوا و 128 نامزد نیز برای روستاهای بخش جلیل آباد در این دوره انتخابات شرکت می کنند.
وی با اشاره به تفاوت داوطلبین این دوره از شوراهای اسلامی با ادوار گذشته بیان داشت: کثرت نفرات، استقبال قشر جوان در کاندیداتوری، افزایش سطح تحصیلات ثبت نام کنندگان و ترکیب جنسیتی که نزدیک به 30 درصد آن را بانوان تشکیل داده اند، از تفاوت های بارز این دوره از شوراهای اسلامی شهر پیشوا با دوره های پیشین است.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان پیشوا با اشاره به مولفه های یک انتخاب برتر و شایسته گفت:نامزدهای شورای شهر علاوه بر ضرورت برخورداری از مولفه هایی همچون تعهد و تخصص می باید دیدگاه های کارشناسانه و برنامه محور ارائه دهند و سعی کنند به دور از شعارمحوری، با طرح و ارائه برنامه های عملی و قابل اجرا، با آگاه سازی مردم آنان را در تصمیم گیری برای انتخابات صحیح، یاری رسانند.
جلیلی با اشاره به فعالیت ستاد انتخابات شهرستان پیشوا گفت: فعالیت این ستاد همزمان با ابلاغ وزارت کشور از سال گذشته آغاز شده و بلافاصله کمیته های هفت گانه شامل کمیته های اجرایی، آی تی، تبلیغات و اطلاع سانی، پشتیبانی، آموزش، امنیتی و حقوقی تشکیل گردید و تاکنون برابر جدول زمانبندی انتخابات، کلیه امور مدیریت، پیگیری و به انجام رسیده است.
وی افزود: از آنجایی که مسئولیت برگزاری انتخابات در حوزه های انتخابیه بر عهده فرماندار آن شهرستان است، فرمانداران با تعیین شاکله ستاد انتخابات و تقسیم کار میان کیمته های زیرمجموعه آن، کلیت برگزاری انتخابات را از این طریق مدیریت می نمایند.
جلیلی در خصوص تعداد مجریان و دست اندرکاران شهرستان پیشوا در 2 انتخابات پیش رو گفت: با توجه به تعداد شعب ثبت نام و اخذ رأی و هماهنگی های صورت گرفته بین هیات های اجرایی و نظارت هر 2 انتخابات و مکانیزه بودن انتخابات شورای اسلامی شهر، حدود 2 هزار نفر اعم از اعضای اجرایی، کاربران رایانه، نمایندگان فرماندار، ناظران، بازرسان، ماموران و... در این 80 شعبه مستقر خواهند بود. به علاوه حدود 500 نفر از دست اندرکاران انتخابات نیز در ستاد انتخابات و سایر نهادهای مرتبط فعالیت دارند.
رئیس ستاد انتخابات پیشوا در ادامه تصریح کرد:بر اساس قانون انتخابات، اعضای صندوق، کاربران رایانه و نمایندگان فرماندار به عنوان عوامل اصلی برگزاری انتخابات در شعب محسوب شده و سایر حاضران برابر وظایف قانونی خود به مراقبت، دقت و صحت انتخابات، حسن جریان برگزاری آن و همچنین امنیت صندوق، شعبه و محل ثبت نام و اخذ رای اهتمام می ورزند.
وی با اشاره به تخلفات احتمالی از سوی ستادهای تبلیغاتی نامزدهای شوراها گفت: ساز و کار تبلیغات انتخاباتی مشخص است و آثار تبلیغی نامزدها به غیر از مقابل ستادها، نباید از ابعاد 100 در 70 سانتی متر بزرگتر باشد.
جلیلی افزود: همچنین تبلیغات نامزدها نباید در اماکن ممنوعه همچون تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای ادارات، ایستگاه های برق، مخابرات و... نصب و الصاق گردد که در این صورت، اعضای کمیته حقوقی و امحاء ستاد انتخابات، ضمن تذکر و اخذ تعهد از مسئولان ستادها نسبت به جمع آوری آثار تبلیغی غیرمجاز اقدام می نمایند.
وی اظهار کرد: ستاد انتخابات و هیات های اجرایی و نظارت هر 2 انتخابات پیش رو آمادگی لازم را برای دریافت شکایات و اعتراضات دارند تا ضمن بررسی در چارچوب قانون و مقررات موضوعه، عمل نمایند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان پیشوا در پایان گفت: هیات های اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی باشماره تماس 36735750 ، کمیته حقوقی و امحا با شماره 36735793 ، هیات نظارت ریاست جمهوری با شماره 36732157 و هیئت نظارت شوراهای اسلامی با 36732783 آماده دریافت هرگونه شکایتی به منظور رسیدگی به مسائل مطروحه می باشند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی 29 اردیبهشت امسال برگزار میشود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.