«هیدرپونیک روش کاشت گیاهان بدون خاک است که در آن ریشه ها در هوای بسیار مرطوب و یا در آب دارای تهویه مطلوب نگاه داشته می شود».
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان قرچک در این آیین گفت: یکی از مهمترین محورهای اصلی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب ، توجه به حوزه کشاورزی و رفع مشکلات تولید کنندگان است که این مهم می تواند ضمن تحقق تولید پایدار ، به توسعه کشاورزی منجر شود.
مسعود مرسل پور اظهار کرد: شهرستان قرچک بیش از 8 هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد که به دلیل مشکلات ناشی از کمبود منابع آبی ، تنها نیمی از آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی رفته است.
وی گفت: در سال های اخیر به واسطه سیاست های دولت در حمایت از بخش کشاورزی و با توسعه کشت گلخانه ای و آبیاری های نوین ، بسیاری از اراضی رها شده زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی رفته است.
مرسل پور اظهار کرد: با بهره گیری از روش های نوین کشاورزی می توان اراضی بلااستفاده را زیر کشت محصولات زراعی برده و به توسعه کشاورزی و ایجاد فرصت های شغلی پایدار کمک کرد.
فرماندار قرچک گفت:‌ مسئولان شهرستان آماده اند تا 130 هکتار از اراضی شهرک صنعتی را به منظور توسعه کشت گلخانه ای هیدروپونیک در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند که این مهم به توسعه این بخش کمک شایانی می کند.
کشت هیدرپونیک این امکان را به کشاورزان می دهد که در ازای کار کمتر و زمان کمتر، بهره وری بیشتری داشته باشد.
قرچک با بیش از 280 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سیدحسن میری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7254**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.