به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به اینکه احداث اتاق مادرو کودک در ایستگاه‌های پر تردد مترو در اولویت قرار دارد افزود: فضای این اتاق‌ها طوری طراحی شده تا مادران در مسیر رفت آمد خود به راحتی به امور نوزادانشان برسند.
مازیار حسینی تصریح کرد: کودکان شیر خوار هر لحظه احتیاجات متفاوتی دارند و وجود چنین مکان‌هایی به مادران آرامش خاطر می‌دهد تا به راحتی از خانه خارج شده و در شهر تردد کنند.
حسینی با بیان اینکه اقدامات لازم برای خدمات دهی مناسب به بازدید کنندگان نمایشگاه کتاب از چند ماه پیش در مجموعه شهرداری تهران آغاز شده و با انجام کارهای مطالعاتی با استفاده از کارشناسان مختلف نسبت به شناسایی نقاط ضعف اقدام شده است، خاطرنشان کرد: امروز در آستانه برداشتن آخرین قدم‌های آماده‌سازی برای برپایی بزرگترین رویداد فرهنگی کشور هستیم.
وی تصریح کرد: سکوی نمایشگاه شهر آفتاب جزیره‌ای است و این امکان را دارد تا اگر ازدحام جمعیت زیاد باشد، همزمان از سکوی شمالی و جنوبی مسافرگیری انجام شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از مردم دعوت کرد تا برای رسیدن به نمایشگاه بین المللی کتاب در شهر آفتاب از مترو استفاده کنند.

** آمادگی کامل مترو تهران برای ارائه بهترین خدمات به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب
محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران هم در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه پتانسیل لازم برای سرویس‌دهی هرچه بهتر به مسافران در ایام برپایی نمایشگاه کتاب وجود دارد گفت: ارائه خدمات مضاعف به مسافران در این ایام پیش‌بینی شده است و مردم می‌توانند با خیال آسوده از مترو برای رسیدن به شهر آفتاب استفاده کنند.
وی با اشاره به افتتاح نهمین اتاق مادر و کودک در ایستگاه شهرآفتاب افزود: مترو یک فضای کاملا اجتماعی است و شرکت بهره برداری مترو تهران سعی کرده تا بهترین خدمات را نه تنها در بحث حمل و نقل بلکه در بحث های مختلف همچون رفاه اجتماعی به مسافران ارائه کند که افتتاح اتاق مادر و کودک در ایستگاه های مختلف مترو از آن جمله است.
احمدی بافنده با تاکید براینکه اهمیت دادن به حقوق بانوان یکی از اولویت‌های مهم این شرکت است خاطرنشان کرد: این امکانات رفاهی سبب می شود تا مادران با خیالی آسوده تر به نمایشگاه کتاب بیایند.
پیش از این ایستگاه های امام خمینی، تهرانپارس، چهارراه ولیعصر(عج)، ترمینال جنوب، صادقیه، عبدل آباد، بهارستان و تجریش به اتاق های مادر و کودک مجهز شده بودند.
سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب 13 تا 23 اردیبهشت ماه در مجموعه شهرآفتاب برگزار می شود.
این مجموعه در جنوب شهر تهران در زمینی به مساحت 138 هکتار در مجاورت مرقد مطهر امام خمینی (ره) واقع شده است.
مجموعه شهرآفتاب دارای یک ورودی شرقی از بزرگراه تهران- قم و یک ورودی از کمربندی شهر آفتاب است.
مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اردیبهشت ماه 95 با برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب به بهره برداری رسید.
این مجموعه با هدف برگزاری نمایشگاههای ملی و بین المللی با توجه به ایجاد مشکلات ترافیکی در زمان برگزاری نمایشگاه در داخل شهر تهران احداث شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روزی با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.