به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) روز شنبه در این مراسم گفت: سپاه پاسداران فرزند انقلاب اسلامی که در دوران انقلاب همواره رسالت ها و وظایف سنگینی بر دوش داشته که این نهاد را به نهادی مهم و تاثیرگذار تبدیل کرده است.
سردار علی نصیری با بیان اینکه وظایف و رسالت های سپاه پاسداران با توجه به مقتضیات مکانی و زمانی همواره متفاوت و متنوع بوده است افزود: امروز سپاه پاسداران مجموعه ای از وظایف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را بر عهده دارد که در مسیر خدمت به نظام اسلامی انجام می دهد.
وی محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار شهرستان های استان تهران را از جمله اقدامات مهم سپاه سیدالشهدا(ع) ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب خط مقدم جبهه امروز کشور را اقتصادی تعریف کردند این نهاد ورودی جدی به مقوله فعالیت های اقتصادی کرده است.
نصیری تلاش برای رونق تولید و ایجاد اشتغال را از جمله اقدامات سپاه سیدالشهدا(ع) ذکر کرد و افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و کمک به ایجاد کارگاه های زودبازده و کوچک اقتصادی از دیگر اقدامات این سپاه است.
وی ایجاد کلینیک رفع مشکلات و موانع بخش های صنعتی و برنامه ریزی مجموعه های مهندسی سپاه سیدالشهدا(ع) در این زمینه را از دیگر اقدامات برای تحقق شعار سال ذکر کرد و افزود: برای ارائه تسهیلات به واحدهای واجد شرایط با مجموعه های سپاه، بسیج و برخی بانک ها هماهنگی لازم شده است.
نصیری فعالیت در زمینه مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی را از جمله رسالت های سپاه پاسداران ذکر کرد و افزود: برنامه ریزی برای مقابله با مسائل فرهنگی و اجتماعی آسیب زا همواره در دستور کار قرار دارد.
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه سیدالشهدا(ع) نیز در این مراسم با بیان اینکه همزمان با روز پاسدار و هفته عقیدتی سپاه برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است افزود: مهمترین رسالت واحد عقیدتی سپاه افزایش معرفت، بصیرت و کیفیت اخلاقی پاسداران است.
حجت الاسلام علیرضا فقیهی برگزاری دوره های بصیرت افزایی، آموزش قرآن و معارف آن و دوره های امر به معروف و نهی از منکر مبتنی بر آیات قرآن را از جمله فعالیت های اداره عقیدتی سپاه ذکر کرد.
وی گفت: برای ارتقای روحی و معنوی خانواده های پاسداران نیز برنامه هایی داریم که اعزام پاسداران به همراه خانواده به مشهد مقدس و شرکت در دوره های آموزشی عقیدتی از جمله آن است.
6139
انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.