به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، روزدوشنبه 9 اسفند ماه 95 مالک یک مغازه ساعت فروشی در شهرری با مراجعه به کلانتری 167 دولت آباد به مأمورین اعلام داشت که توسط 2 سرنشین یک دستگاه خودرو پراید تاکسی سبزرنگ مورد زورگیری قرار گرفته است.
براین اساس پرونده مقدماتی با موضوع 'سرقت بعنف' تشکیل و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرری برای رسیدگی دراختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته در اظهاراتش گفت: از باقرشهر به مقصد شهرری سوار یک پراید تاکسی سبزرنگ شدم که 2 سرنیشن نیز به همراه داشت.
وی ادامه داد: در مسیر حرکت ، سرنشین صندلی جلو با تهدید چاقو، چهار عدد ساعت طلا به ارزش تقریبی 14 میلیون تومان، 2میلیون تومان وجه نقد به همراه کیف حاوی مدارک شناسایی ام را به سرقت برده و پس از آن در بیابان های دولت آباد مرا رها کرده و با تاکسی پراید از محل متواری شدند.
کارآگاهان با بررسی هویت تاکسی پراید اطلاع پیدا کردند که خودرو مذکور در ساعت 2 بامداد همانروز از محدوده بازار تهران به سرقت رفته است و که در ادامه تحقیقات از طرح شکایتی مشابه مطلع شدند که 2 سارق زورگیر با استفاده از تاکسی مسروقه اقدام به زورگیری از مسافران کرده بودند.
در تمامی سرقت ها ، همه مالباختگان در اظهاراتی مشابه عنوان می کردند که سارق اصلی ، جوانی قدبلند با دماغی بزرگ بوده است .
کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده، چهره نگاری و بررسی سوابق مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار بنام اشکان ( 27 ساله ) شدند که بارها به اتهام زورگیری دستگیر و روانه زندان شده بود.
بررسی سوابق این مجرم سابقه دار نشان داد که وی پس از سپری کردن شش سال از 10 ساله محکومیتش از زندان آزاد شده است.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی با شناسایی مخفیگاه اشکان در منطقه دولت آباد ، در روز شنبه 26 فروردین ماه امسال وی رادستگیر و در مواجه حضوری با مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفت.
اشکان ضمن اذعان به مصرف مواد مخدر(هروئین و شیشه)، در اعترافاتش به زورگیری در پوشش مسافرکشی با استفاده از خودروهای مسروقه، همدستش به نام بابک (26 ساله) را نیز معرفی کرد.
بابک نیز در همان روز دستگیر و پس از انتقال به پایگاه نهم آگاهی ، اعترافات اشکان را تأیید کرد.
متهمان در اعترافات خود عنوان داشتند که علاوه بر سرقت خودرو تاکسی پراید سبزرنگ، چهار دستگاه خودرو پراید دیگر را در شهرری و بازار تهران سرقت و به همین شیوه اقدام به سرقت و زورگیری می کردند و در نهایت هر کدام از خودروهای مسروقه را پس از ارتکاب به جرم در سطح شهر رها و دوباره خودرو دیگری را سرقت می کردند .
سرهنگ کارآگاه حسین زارع ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : با توجه به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و اعتراف صریح متهمان به سرقت های زورگیری در مناطق شهرری و دولت آباد ، از تمام شاکیان و مالباختگانی که به این شیوه مورد زورگیری قرار گرفتند برای ثبت یا پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری- خیابان آستانه مراجعه کنند.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدمجید بروجردی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.