به گزارش ایرنا، مانور لحظه صفر که روز چهارشنبه در مجتمع ورزشی هلال احمر دماوند برگزار شد، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان و جمعیت هلال احمر و دیگر نهادهای امدادی و خدماتی همچون اداره گاز، آب و فاضلاب، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راهور، شهرداری و...، در برخورد با حادثه فرضی به مدیریت بحران پرداخته و به حادثه دیدگان فرضی امداد رسانی کردند.
جعفر نورمحمدی، مسئول ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: مانور اسکان اضطراری در لحظه صفر با هدف سنجش آمادگی بیش از 10 نهاد و حضور حدود 150 نیرو و همچنین 100 دستگاه خودرو امدادی، خدماتی و انتظامی برگزار شد.
وی ادامه داد: در اجرای این مانور هیچ یک از دستگاه های امدادی و خدماتی به غیر از فرماندار و معاونان ایشان، از برگزاری مانور اطلاعی نداشتند که با اطلاع به مدیران و وجود حادثه فرضی، تمامی ادارات در اسرع وقت با تجهیزات کامل حضور یافتند و ارزیابی آنان توسط اعضای جمعیت هلال احمر صورت گرفت.
نورمحمدی گفت: یکی از برنامه های ستاد مدیریت بحران در این مانور، نصب چادر توسط روسای ادارات بود تا آمادگی لازم را در مواقع بحرانی و حوادث داشته باشند.
وی با بیان اینکه در این مانور 50 چادر در 40 دقیقه نصب شد، بیان کرد: با داشتن تجهیزات مورد نیاز زمان بحران مانند لوازم خوراک پزی، گرمایشی، آب، گاز، برق و...، آمادگی تمام ادارات بسیار خوب بود که امید داریم، تجهیزات بیشتری برای شهر مهیا شود و مشکلی برای خدمت رسانی نداشته باشیم.
شهرستان دماوند در 45 کیلومتری تهران واقع شده و محور هراز و فیروزکوه از جمله محورهای مواصلاتی کشور در محدوده این شهرستان قرار دارد.
خبرنگار:الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.