رضا شاکری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : در حال حاضر یک زوج قطار از گرمسار و6زوج قطار از شهرستان پیشوا مردم گرمسار و شهرستان های ورامین ، قرچک و پیشوا را به پایتخت منتقل می کند که با بهره برداری کامل از پروژه قطار شهری تهران – ورامین – گرمسار ، این قطار هر10دقیقه مردم این مناطق را به پایتخت می رساند.
وی افزود : به منظور اجرای پروژه قطار شهری تهران – ورامین – گرمسار ، چهار پروژه زیر گذر های 15 خرداد ، باغ صالح و موسی آباد و پل روگذر امام رضا (ع) در شهرستان ورامین در دست اجرا است و این پروژه ها در راستای دیدگاه مدیرعامل شرکت راه آهن مبنی بر رفع مشکلات شهرهایی که راه آهن از میان آن ها عبور می کند احداث می شود.
وی اظهار کرد: در محل احداث پل امام رضا (ع) ، گذرگاهی هم سطح وجود داشت که با توجه به تعدد عبور قطار ، به تغییر وضعیت نیاز بود همچنین در محل زیر گذر 15 خرداد، پلی زیر گذر وجود داشت که ورامین را به 2 بخش برخوردار و نیمه برخوردار تقسیم کرده بود و با نظر و درخواست مسئولان شهری ، این پل حذف و به صورت زیر گذر اصلاح گردید.
شاکری گفت : زیرگذرهای موسی آباد و باغ صالح ورامین در 2 باکس 2 متری به منظور عبور عابر پیاده در زیر خط راه آهن احداث شده بود که با توجه به گسترش مناطق شهری ، به تعریض نیاز داشت.
وی تصریح کرد: برای احداث این پروژه ها در ورامین ، دولت بیش از یکصد میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است.
وی افزود : پروژه زیر گذر 15 خرداد 70 میلیارد تومان ، پل روگذر امام رضا (ع) ، 25 میلیارد تومان و هر یک از زیرگذرهای باغ صالح و موسی آباد 10 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.
مدیرکل راه آهن استان تهران افزود : به منظور احداث ایستگاه راه آهن ورامین که از بخش های کامل تجاری ، خدماتی و درمانی برخوردار خواهد بود دولت یکصد میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است.
وی بیان کرد: در جریان اجرای این پروژه ها معارضینی از جمله انتقال لوله های آب و گاز و خطوط برق وجود دارد که رفع آن به زمان نیاز داشت همچنین در جریان اجرای برنامه نوروزی راه آهن از 25 اسفند 95 تا 16 فروردین 96 ، کلیه عملیات عمرانی متوقف گردید که این امر باعث شد تا زمان تکمیل این پروژه ها از حد پیش بینی شده طولانی تر شود.
شاکری افزود : زیر گذرهای باغ صالح و موسی آباد از سمت قطارهای حومه ای به عرض هشت متر تعریض شده که با تکمیل خط چهارم قطار سراسری و فعال ، سمت دیگر نیز به طور کامل تعریض می گردد ضمن این که شهرداری ورامین نیز می باید نسبت به تعریض مسیر منتهی به این زیرگذرها اقدام کند.
وی بیان کرد: با برگزاری جلسه مشترک با مسئولان شهرستان ورامین و بازدید از محل اجرای پروژه ها ، زمینه لازم برای رفع معارضان فراهم شده و دستورات لازم برای این امر صادر گردید تا پروژه زیر گذر 15 خرداد تا 25 اردیبهشت و پل روز گذر امام رضا (ع) تا 15 خرداد امسال برای استفاده از مردم به طور کامل به بهره برداری رسد.
شاکری گفت : زیر گذرهای موسی آباد و باغ صالح نیز با اجرای اصلاحات و به محض این که 2 خط حومه ای که یک خط آن از تهران تا گرمسار افتتاح شده به طول کامل اجرا شود ،تعریض و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر یک زوج قطار از گرمسار تا تهران و 6 زوج قطار بین پیشوا تا تهران مردم این مناطق را به پایتخت منتقل می کند.
مدیرکل راه آهن استان تهران اظهار کرد: با تکمیل خط چهارم ، برنامه راه آهن این است که هر 10 دقیقه قطار شهری از گرمسار و پیشوا به تهران اعزام شود.
پروژه قطار شهری تهران – ورامین – گرمسار از مصوبات دولت نهم است که دولت یازدهم نسبت به اجرا و تکمیل آن اقدام کرده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.