به گزارش روز شنبه ایرنا از پلیس آگاهی تهران بزرگ؛ کارآگاهان پایگاه یکم پلیس با توجه به افزایش کیف قاپی توسط تک سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت، با بررسی اظهارات مالباختگان مبنی بر قوی هیکل و تنومند بودن سارق، اطمینان پیدا کردند که تمامی سرقت های کیف قاپی تک نفره توسط یک نفر انجام شده و با هماهنگی با کلانتری های مناطق شمال شهر تهران، مشخصات بدست آمده از سارق در اختیار تمام کلانتری های شمال تهران قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، 18 فروردین ماه، ماموران کلانتری 123 نیاوران به سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت در خیابان نوریان، خیابان آذر مینا برخورد کردند که مشخصاتش کاملا با مشخصات سارق کیف قاپ همخوانی داشت.
ماموران کلانتری به این شخص دستور ایست داده اما سرنشین موتورسیکلت بدون توجه به دستور ایست ماموران، فرار کرد.
در ادامه تعقیب و گریز، متهم سعی کرد از محل متواری شود که ماموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح وی را از ناحیه پای راست مورد اصابت گلوله قرار داده و با توجه به جراحت وارده به بیمارستان منتقل کردند.
کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی با مراجعه به بیمارستان، مجرم سابقه دار، حرفه ای و تحت تعقیب دستگاه قضایی بنام 'علی' ( 37 ساله ) را شناسایی و بررسی سوابق وی حکایت از آن داشت که وی بارها به اتهام کیف قاپی توسط پایگاه های مختلف پلیس آگاهی دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر نیز دارای محکومیت کیفری به مدت 4 سال از سوی دادسرای ناحیه 34 تهران است.
بر اساس این گزارش، کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی طی هماهنگی با دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه یک تهران و اخذ دستور نیابت قضایی، برای بازرسی مخفیگاه متهم به منطقه شهر قدس اعزام شده، در چندین مرحله تحقیقات میدانی اقدام به شناسایی آخرین مخفیگاه متهم 'علی' کرده و در بازرسی از این محل موفق به کشف تعدادی زیادی عینک طبی و آفتابی، ساعت های مچی و گوشی های تلفن همراه شدند.
در شرایطی که 'علی' در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده بود، کارآگاهان با بهره گیری از اموال مکشوفه از مخفیگاه وی موفق به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که همه آنها توسط تک سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت مورد سرقت قرار گرفته بودند.
در ادامه تحقیقات متهم در برابر دلایل و مستندات غیر قابل انکار لب به اعتراف گشود و صراحتا به ده ها فقره سرقت کیف قاپی به شیوه تک نفره در مناطق شمال ، مرکزی و شرق تهران اعتراف کرد.
سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با بهره گیری از اموال مسروقه بدست آمده از مخفیگاه متهم و بررسی پرونده سرقت های مشابه، ده ها مالباخته شناسایی و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.
وی افزود: تعدادی از مالباختگان نیز موفق به شناسایی متهم و بعضا اموال خود از میان اموال مکشوفه شدند و در حال حاضر نیز تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم ادامه دارد.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9343/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.