به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کانون معماران معاصر، علی شیخ الاسلامی اظهار کرد: این کارگاه آموزشی سه روزه با سرپرستی منوچهر سیدمرتضوی معمار ایرانی مقیم آلمان و با حضور جمعی از دانشجویان معماری دانشگاه های کشور برگزار خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را شناخت فضاهای بی دفاع شهری و کاربری بخشیدن به آنها با بیانی معمارانه عنوان کرد.
شیخ الاسلامی با بیان اینکه کلان شهرها، امروزه دارای چندین لایه شهری استثنایی هستند، اظهار کرد:افزایش این لایه ها با افزایش انواع وسایل حمل و نقل و زیرساخت آنها در کلان شهر رابطه مستقیم دارد.
مدیر اجرایی آموزش کانون معماران معاصر گفت: کلان شهرها در لایه زیرزمین و لایه کلاسیک شهری و به صورت افقی گسسته شده اند و جزیره هایی را در کنار هم پدید آورده اند، بین این قشرهای شهری، فضاهای منحصر به فردی پدیدار شده؛ فضاهایی که به خاطر نبود کاربردی مشخص، بدون استفاده و یا به صورت فضاهایی برای ساکنان مدرن شهری و یا جریان های فرهنگی جایگزین در جامعه و یا قشر ضعیف کشف و مورد استفاده قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه یکی از این فضاها، فضای زیر پل ها است، افزود: زیر پل ها در دید اول بدون کیفیت، ادراک می شوند اما در دید معماری و شهری این فضاها می توانند از کیفیت بالایی برای شهروندان برخوردار باشند و با کاربردهای گوناگونی مورد استفاده قرار بگیرند.
شیخ الاسلامی اظهار کرد: شرکت کنندگان در این کارگاه باید برای زیر پل کالج به عنوان یک نمونه از فضاهای بدون استفاده اما استثنایی در مرکز شهر تهران، کاربری های مناسب جست و جو کنند و این کاربری ها را به یک معماری ترجمه و ترانسفر کنند.
کارگاه آموزشی Under Bridge از بیست و ششم فروردین تا بیست و نهم فروردین در محل دفتر پروژه ساماندهی محور انقلاب اسلامی سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می شود و شرکت کنندگان با بازدید و بررسی میدانی پل کالج، راه حل های معمارانه ای برای کاربری بخشیدن به فضای زیر پل ارائه خواهند کرد و در نهایت طرح برگزیده با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران اجرا خواهد شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7245/1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.