به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، این نشست با حضور حسن فتحی، محمدرضا فروتن، فردین خلعتبری، رضا یزدانی شهاب رمضان و اهالی فرهنگ و هنر پنجشنبه 24 فروردین ساعت 14 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
سخنرانی شاعران و پژوهشگران و اجرای کلیپ و موسیقی با اشعار افشین یداللهی بخش هایی از این برنامه است.
علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتراز سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

*برگزاری رسیتال آواز ایرانی و پیانو «نامه آرزو»
رسیتال آواز ایرانی و پیانوی پژوهشی «نامه آرزو» با هدف پاسداشت موسیقی برنامه رادیویی گلها جمعه(25 فروردین ماه) ساعت20 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
اجرای موسیقی با آواز صادق شیخ زاده، تنظیم و نوازندگی پیانوی فرشاد بیات در دو بخش آواز اصفهان با قطعاتی از مرتضی محجوبی، مجید وفادار، جواد لشگری، عبدالحسین برازنده بخش هایی از این برنامه است.
رسیتال نامه آرزو با دو اجرای ساز و آواز در مایه اصفهان و دشتی سعی دارد اشعار معاصر را در این سوال و جواب آوازی و ساز منشانه به عرصه موسیقی دستگاهی بگشاید تا با حفظ اصالت های ردیف، موسیقی برنامه ای در خور نام پاسداشت شوندگان باشد.
به گزارش ایرنا، رسیتال اجرایی آوازی و یا بدون کلام توسط یک نوازنده گاهی همراه با پیانو و یا اجرایی از کارهای یک آهنگساز است، ابتکار رسیتال تکنوازی پیانو منسوب به فرانس لیست آهنگساز مجارستانی است.
رسیتال یک اجرای سازی یا آوازی موسیقی است که ممکن است یک نوازنده در آن برجسته تر باشد و در برخی موارد با پیانو همراهی شود یا اجرای آثاری است از یک آهنگساز.

*برگزاری نخستین نشست هنرمندان موسیقی در سال 96
نخستین نشست ماهانه هنرمندان موسیقی روز شنبه(26 فروردین ماه) ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
اجرای قطعات موسیقی دستگاهی، تلفیقی، معرفی آلبوم و تازه های نشر موسیقی بخش هایی از این برنامه است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7245/1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.