حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطر نشان کرد: آیین معنوی اعتکاف در استان تهران با استقبال جوانان همراه بوده و پیش بینی می شود در مراسم جاری بیش از 80 هزار معتکف حضور داشته باشند.
وی گفت: در سال گذشته نسبت حضور بانوان به آقایان 53 به 47 درصد بوده که پیش بینی می شود در سال جاری نیز تعداد بانوان از آقایان بیشتر باشد.
حجت الاسلام نوری زاده افزود: در اعتکاف سال جاری یک هزار و 200 روحانی به مساجد اعزام می شوند و 3 هزار و 600 جلسه سخنرانی و تبین فلسفه اعتکاف در مساجد با حضور آنان برگزار می شود.
وی، برگزاری 500 حلقه معرفتی با موضوعات سبک زندگی قرآنی، عفاف و حجاب، تحقق شعار سال جاری، مشاوره های مذهبی، برنامه های قرآنی(قرآن در زلال اعتکاف) توسط مبلغان، برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع) و آیین سوگواری حضرت زینب(س) و مراسم پر فیض دعای ام داوود را از جمله برنامه های اعتکاف سال جاری عنوان کرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران، توزیع 40 هزار کتابچه با عنوان «40 آیه،40 نیایش»، برگزاری مسابقات فرهنگی و مراسم دعا و نیایش را از دیگر فعالیت های تبلیغات اسلامی استان تهران در آیین اعتکاف برشمرد.
وی افزود: در این ایام قاریان قرآن و مداحان نیز با هماهنگی اتحادیه موسسان قرآنی و کانون مداحان ایران به مساجد اعزام می شوند.
مراسم معنوی اعتکاف در ماه رجب امسال از22 تا 24 فروردین (13 الی 15 رجب) مصادف با ولادت با سعادت حضرت مولی الموحدین علی (ع) به مدت 3 روز در مساجد استان تهران برگزار می‌شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.