محمد بنی حسن عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف اصلی از اجرای این ویژه برنامه‌ها را گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی بیان کرد و گفت: از ابتدای ماه پربرکت رجب ویژه برنامه‌های هنری و فرهنگی در ایستگاه‌های مترو در حال اجراست که با توجه به نزدیک شدن به میلاد باسعادت مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام این برنامه‌ها شادتر و پررنگ‌تر در شهر زیرزمینی پیگیری می‌شوند.
وی افزود: یکی از برنامه‌های فرهنگی مترو در این ایام اجرای موسیقی است که گروه های مختلف با اجرای قطعات با موضوع ایام ماه رجب و میلاد حضرت علی علیه السلام در ایستگاه‌های منتخب مترو به هنرنمایی می‌پردازند.
بنی حسن خاطرنشان کرد: به همین مناسبت برنامه های مختلف هنری در قالب گروه های نمایشی به صورت پرده خوانی با موضوع آموزش شهروندی به بیان مسائل و مشکلات مترو تهران می پردازند همچنین منقبت خوانی نیز در ایستگاه امام خمینی و دروازه دولت برگزار می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران تصریح کرد: به منظور ایجاد فضای با نشاط اجرای جشن ویژه مسافران مترو در ایستگاه‌های منتخب، در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در حال انجام است که شامل بخش‌های متنوع مانند اجرای موسیقی، مسابقه مخصوص مسافران، تواشیح و دیگر برنامه‌ها است.

** برپایی نمایشگاه عکس و پوستر در ایستگاههای مترو تهران
وی همچنین از برپایی نمایشگاه عکس و پوستر خورشید ولایت در ایستگاه 15 خرداد و تئاتر شهر خبر داد و گفت: نمایشگاه صدای پای پدر نیز در ایستگاه امام خمینی و میدان ولیعصر عج و ارم سبز برپاست.
معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهر برداری مترو تهران افزود: نمایشگاه پیامبر خوبی ها نیز به مناسبت مبعث پیامبر در ایستگاه پیروزی و تهرانپارس برگزار می شود.
بنی حسن با اشاره به برپایی کارگاه‌های هنری در قالب خوشنویسی و نگارگری افزود: این کارگاه‌ها در ایستگاه‌های تئاتر شهر و دروازه دولت پذیرای مسافران علاقه‌مند به هنر هستند.
وی یادآور شد: همچنین در ایستگاه های مترو با استفاده از طرح هایی با موضوعات مرتبط نظیر ایام اعتکاف و ولادت حضرت علی علیه السلام که شامل متن‌های ادبی، داستانک و روایت‌های دینی هستند اقدام به فضاسازی محیطی کردیم.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.