به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی معاینه فنی پایتخت، سید نواب حسینی منش با اشاره به افزایش 100درصدی مراجعات طی سال 95 در مقایسه با سال قبل افزود: تعداد مراجعات در سال 95 در مقایسه با سایر سال ها، از زمان تأسیس اولین مرکز معاینه فنی بیهقی در سال 1379، به عنوان یک رکورد در مراکز معاینه فنی شهر تهران ثبت شد که نشان دهنده ارتقاء فرهنگ نحوه استفاده از خودرو و همکاری مسئولان و مردم در اجرای ضوابط و قوانین است.
وی در خصوص میزان مراجعات شهروندان در 15 روز ابتدای سال 96 اظهار کرد: با توجه به سفرهای نوروزی و مشمول شدن خودروهای تولید سال 91 برای انجام معاینه فنی، در این ایام در حدود 50 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کردند که با توجه به فعال بودن مراکز در ایام نوروز و ارائه خدمات با تمام ظرفیت، این خودروها به طور متوسط در کمتر از یک ساعت موفق به اخذ معاینه فنی شدند.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی پایتخت از افزایش ساعت کاری تمامی مراکز معاینه فنی به منظور ارائه خدمات مناسب به شهروندان خبر داد و گفت: تعدادی از مراکز در ایام ابتدایی سال تا ساعت 24 فعال هستند و در حال حاضر خودروهای مراجعه کننده به طور متوسط در کمتر از یک ساعت می توانند تأییدیه معاینه فنی خود را دریافت کنند.
وی به شهروندان توصیه کرد قبل از مراجعه به مراکز با ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 2000112 یا مراجعه به سایت معاینه فنی خودروهای تهران از آخرین وضعیت مدت انتظار در مراکز، طول صف و ساعت کاری مراکز مطلع شوند.
حسینی منش در خصوص خودروهایی که به رغم داشتن معاینه فنی معتبر از مراکز معاینه فنی شهر تهران به صورت مکانیزه با دوربین های محدوده زوج و فرد جریمه شده اند گفت: مالکان این خودروها می توانند برای اصلاح جرائم مربوط به معاینه فنی به مراکزی که از آن معاینه فنی دریافت کرده اند یا دبیرخانه طرح کاهش واقع در مرکز معاینه فنی بیهقی مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: بنابر هماهنگی انجام شده با وزارت کشور و پلیس راهور پس از ارئه مدارک لازم توسط مالک و بررسی آن توسط بخش های مرتبط جرائم اصلاح و حذف خواهد شد.
حسینی منش یادآور شد: خودروهایی که خارج از مراکز معاینه فنی شهر تهران در سامانه سیمفا معاینه فنی دریافت کرده اند، برای اصلاح جرائم معاینه فنی به اتحادیه حمل و نقل و همگانی کشور مراجعه کنند.
خبرنگار عاطفه نژادسالاری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.