پرویز پور حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ توجه به طبیعت و حفظ آن باید از ابتدای کودکی به افراد آموزش داده شود نقش خانواده، نهادهای تربیتی از جمله مدرسه و رسانه ها را در این مقوله مهم ارزیابی کرد.
وی گفت: کودکان باید از همان دوران مدرسه و کلاس های اولیه و به صورت تکمیلی در خانواده نسبت به حفظ محیط زیست و آلودگی آن حساس شده و بدانند که زمین و زیست محیط به همه انسان ها تعلق دارد و باید برای آن ارزش قائل بود.
پورحسینی با بیان اینکه البته در هر دوره سنی برای کار در این زمینه دیر نیست افزود: رسانه ها مخصوصا رادیو و تلویزیون باید تلاش کنند تا با برنامه سازی که فارغ از جنبه های شعاری بوده و در قالب قصه ها و داستان های جذاب باشد برای تربیت افراد اقدام کرده و آنان را به حفظ محیط زیست ترغیب کنند.
وی با بیان اینکه بودجه محیط زیست نیز باید افزایش یابد افزود: این نهاد به صورت تخصصی به مقوله محیط زیست و حفظ آن می پردازد و باید امکانات و و منابع کافی برای اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی خود داشته باشد.
پورحسینی همچنین با تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و نشاط در این سال برای همه مردم از آنان خواست به پویش خبرگزاری ایرنا پیوسته و با شعار 'نه به زباله' مراقب نظافت و بهداشت محیط زیست خود باشند.
6139
انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.