به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران (سامات)، ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه بزرگ نقاشی شهر سبز که روز شنبه برگزار شد با بیان اینکه دانش آموزان سفیران امروز و فردا محیط زیست ایران هستند، گفت: دانش آموزان امروز با سیر مراحل مختلف دانشجویی، کاری و اجتماعی می توانند به عنوان سفیران، دوستداران و فعالان محیط زیست در زندگی فردی و اجتماعی مانع تخریب و آلودگی محیط زیست شوند.

*وظیفه حفظ محیط زیست، وظیفه دینی و الهی است
علیرضا مهدوی شاهرودی مشاور و مدیرکل دفتر استاندار تهران با اشاره به سابقه 20 سال خدمت خود در کسوت معلمی، گفت: کمک به محیط زیست تنها وظیفه شهروندی ما نیست بلکه مهم تر از آن، وظیفه حفظ محیط زیست، وظیفه دینی و الهی است که حتی در قرآن کریم نیز مورد توجه قرار گرفته است و خداوند انسان را مسئول آباد کردن زمین معرفی می کند.
مهدوی با بیان اینکه بر اساس اقدام ها و برنامه های محیط زیستی متعدد اجرا شده در دولت یازدهم شاهد بهبود شاخص ها و کیفیت محیط زیست در بسیاری حوزه ها همچون هوا هستیم، اظهار کرد: اگرچه همچنان در حوزه کیفیت هوا تهران تا نقطه ایده آل و مطلوب فاصله داریم اما طی همین مدت سه ساله، شاهد افزایش چشمگیر تعداد روزهای هوای پاک و سالم در تهران بر اثر اقداماتی همچون توزیع بنزین استاندارد و جایگزینی خودروهای فرسوده با نو هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در کنار تلاش ها و اقدام های دولت و بدنه دولتی، شهروندان و آحاد جامعه، نقش اصلی در حفظ و بهبود محیط زیست را برعهده دارند.
مشاور و مدیرکل دفتر استاندار تهران ادامه داد: در میان شهروندان هم کودکان و نوجوانان به دلیل نقش و جایگاه خود در خانه و اجتماع، مهم ترین تاثیر را در حفظ محیط زیست دارند.
مشارکت پرداخت الکترونیک سداد در قالب مسئولیت مدنی برای حفظ محیط زیست است
همچنین، مهدی صادق مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد با بیان اینکه مشارکت این مجموعه در برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی شهر سبز در قالب مسئولیت اجتماعی و نقش مدنی برای حفظ محیط زیست است، گفت: ما معتقدیم بهترین راه فرهنگسازی، افزایش آگاهی نسل کودک و نوجوان به عنوان نسل آینده ساز کشور است.
وی ابراز امیدواری کرد: همکاری پرداخت الکترونیک سداد برای حفظ محیط زیست و مشارکت در پروژه های فرهنگسازی ادامه یابد.

*اجرای موفق سه بسته فرهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران
مجید فدایی مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حفظ محیط زیست جز از طریق آموزش و فرهنگ سازی و فرهنگسازی هم جز از طریق کارهای فرهنگی مقدور نیست، گفت: خوشحالیم که شاهد به ثمر نشستن بسته فرهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران هستیم که در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست شکل گرفت.
وی افزود: این بسته فرهنگی شامل پیگیری برای انجام سه طرح پرسمان اقتصاد سبز، مسابقه بزرگ نقاشی شهر سبز و جشنواره عکس و پوستر نفس های شهر بود که با هدف ارتقاء فرهنگ محیط زیست و حساس سازی جامعه نسبت به چالش های محیط زیستی صورت گرفت.
فدایی تاکید کرد: کودکان، مسئولان آینده کشور هستند و از این رو انجام چنین اقداماتی، تاثیری به سزا در حفظ محیط زیست خواهد داشت.
اگر آموزش محیط زیستی دانش آموزان سال ها پیش شروع شده بود، امروز با این حجم از تخریب محیط زیست رو به رو نبودیم
امین افتخار مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر اجرایی نخستین دوره مسابقه بزرگ نقاشی شهر سبز با بیان اینکه درختکاری، فضای سبز، هوا، آب و انرژی پاک، حمل و نقل شهری، زباله و بازیافت، ساختمان سبز و شهر پاک اهم محورهای این مسابقه بودند، گفت: هدف از برگزاری این رویداد، همچون رویدادهای مشابه، افزایش حساسیت و مطالبه گری در حوزه محیط زیست و تلاش برای حفظ آن است.
افتخار افزود: اگر امروز، محیط زیست ایران با بحران ها و چالش های متعددی مواجه است به دلیل غفلت هایی است که طی چندین دهه گذشته در حوزه آموزش و ارتقاء آگاهی های محیط زیستی صورت گرفته و شاید اگر سال ها پیش، آموزش محیط زیست دانش آموزان شروع شده بود، امروز با این حجم از تخریب و آلودگی محیط زیست رو به رو نبودیم.
دبیر اجرایی نخستین دوره مسابقه بزرگ نقاشی شهر سبز ضمن تاکید بر این موضوع که محیط زیست تنها مختص نسل کنونی نیست و امانتی است که باید به نسل های آتی برسد، تصریح کرد: از این رو باید برای حفظ محیط زیست، تلاش بیشتری داشته باشیم.
وی ضمن یادآوری این موضوع که مسابقه بزرگ نقاشی شهر سبز با همکاری استانداری تهران و آموزش و پرورش شهر و استان تهران انجام شده است، خاطرنشان کرد: از میان 717 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، نفرات اول تا سوم هر گروه سنی با رای هیات داوران انتخاب و معرفی شدند.
افتخار ضمن تقدیر از همکاری های خوب شکل گرفته میان محیط زیست و آموزش و پرورش، ابراز امیدواری کرد: مسابقه بزرگ نقاشی شهر سبز سال آینده به صورت کشوری برگزار شود.
تقدیم اثر رتبه نخست مسابقه بزرگ نقاشی شهر سبز به ابتکار
گفتنی است، سروناز رهگذر که موفق به کسب رتبه نخست رده سنی 6 - 12 مسابقه بزرگ نقاشی شهر سبز شد، در حاشیه جلسه شورای معاونان سازمان حفاظت محیط زیست یکی از آثار خود را به معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تقدیم کرد.
اسامی برگزیدگان مسابقه بزرگ نقاشی شهر سبز به شرح ذیل است:
رده سنی 6 - 12
رتبه نخست: سروناز رهگذر
رتبه دوم: علی اکبر مختاری
رتبه سوم: مریم خاکپور
رده سنی 13- 18
رتبه نخست: فاطمه کبورانی
رتبه دوم: ثنا صدر
رتبه سوم: صنم قانعی مقدم
همچنین از 14 اثر برگزیده به این مسابقه تقدیر شد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید مجید بروجردی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/1109//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.