به گزارش ایرنا، در این مراسم باشکوه که روز یکشنبه در شهرری برگزار شد از یکصد و ده نفر از افرادی که در برگزاری شایسته این پیاده روی نقش آفرینی کردند تجلیل شد.
احمد ذوالقدر روز یکشنبه با بیان اینکه حرکت پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در استان تهران یک کار فرهنگی بزرگ است گفت: این حرکت نه اقدامی موازی با راهپیمایی بزرگ اربعین در کربلا و نه حرکتی دولتی است بلکه اقدام فرهنگی،نمادین و کاملا مردمی است که توسط عده ای از جوانان شهر تهران از چهار سال پیش آغاز شده است.
وی افزود: جوانان شهر تهران با توجه به این حدیث امام هادی(ع) که فرمودند: ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی(ع) برابر با ثواب زیارت سیدالشهدا(ع) است اقدام به این کار نمادین و مردمی کردند تا بدین وسیله کسانی که توانایی رفتن و شرکت کردن در پیاده روی بزرگ نجف تا کربلا را ندارند در داخل شهر تهران این کار زیبا و پسندیده را انجام دهند.
ذوالقدر عنوان داشت: ستاد مردمی جاماندگان اربعین حسینی یک نهاد کاملا مردمی و خود جوش است که هدایت و رهبری حرکت تمام هیات های مذهبی را در روز اربعین بر عهده دارد و تا آنجا که مقدور بوده تمام کارهای این روز را به خود مردم محول کرده است.
وی با بیان اینکه حرکت پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی باعث ایجاد همدلی و همگرایی در جامعه می شود اظهار داشت: ستاد مردمی جاماندگان اربعین حسینی با ایجاد دبیرخانه، آلبوم عکس، سمفونی در جهت ثبت این حرکت نمادین اقدام کرده و همچنین با ایجاد تلفن گویا امکان مشارکت هر چه بیشتر مردم را در مدیریت این کار بزرگ فرهنگی و مذهبی فراهم آورده است.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی گفت: تهدیدات دشمنان اسلام و ایجاد گروه های تروریستی که امنیت پیاده روی کربلا را به خطر می اندازند انگیزه بیشتری به حضور هر چه گسترده تر شیعیان و عاشقان اهل بیت(ع) در این مراسم داده است و باعث شده تا جمعیت بیشتری در مسیر کربلا به نجف هر ساله اضافه شود.
وی با اشاره به اینکه بیان حدیث امام هادی(ع) در خصوص ثواب زیارت عبدالعظیم یکی از حکمت های خداوند بوده که پس از حدود هزار و 200 سال خود را نشان داده است بیان داشت: برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در شهر تهران هرگز به معنای این نیست که مردم به کربلا نروند بلکه حرکتی نمادین است برای افرادی که توانایی رفتن به کربلا را در آن تاریخ ندارند.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.