حمیدرضا تاجیک روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: همه ساله و در روزهای پایانی سال و آغاز سفرهای نوروزی، جمعیت هلال احمر اقدام به برپایی پایگاه های امداد و نجات در جاده های مواصلاتی کشور کرده و خدمات امدادی و اطلاع رسانی به را مسافران نوروزی ارائه می دهد.
وی افزود: این طرح به منظور ارتقاء سطح ایمنی سفرهای نوروزی، خدمت رسانی به مسافران، اطلاع رسانی به میهمانان و اجرا می شود.
تاجیک تصریح کرد: همه ساله به منظور بروزرسانی اطلاعات امدادگران و نجاتگران مستقر در پایگاه های نوروزی ، دوره های بازآموزی امداد و نجات در مناطق مختلف کشور اجر می شود تا امدادگران و نجاتگران بر دانش علمی و عملیاتی خود در زمینه امداد و نجات در حوادث بیفزایند.
وی افزود: پرسنل، امدادگر و نجاتگر شعب پیشوا، ری، پاکدشت و ورامین روز چهارشنبه با حضور در جمعیت هلال احمر پیشوا و دوره بازآموزی نوروزی، از آخرین مطالب مورد نیاز در حوزه امداد و نجات مطلع شدند.
تاجیک اظهارکرد: در این دوره آموزشی، مواردی از جمله اجرای مانور میدانی، آشنایی با خودرو نجات و آمبولانس و تجهیزات مربوطه، کمک های اولیه، احیاء قلبی و ریوی، ارزیابی صحنه حادثه، دستیابی، رهاسازی و خروج مصدوم از خودروی تصادفی و حمل و انتقال مصدوم به نجاتگران آموزش داده شد.
شهرستان های جنوب شرق استان تهران به دلیل مجاورت با محورهای امام رضا (ع) و محور قم – گرمسار همواره با حجم تردد بسیاری از خودروهای مسافران نوروزی برخوردار است .
در هر یک از شهرستان های ورامین و پیشوا، پاکدشت در ایام نوروز دو پایگاه امدادی و اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر دایر می شود.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.