به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر ترکان روز دوشنبه در حاشیه آیین وداع با پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران افزود: ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای استقلال و شکل دادن نظام تلاش کرد و در جنگ نیز به عنوان یک فرمانده وظیفه و مسئولیت بزرگی را برعهده داشت.
وی تصریح کرد: شاید مهم ترین و درخشان ترین بخش فرماندهی آیت الله هاشمی رفسنجانی مربوط به مدیریت ایشان در چگونگی پایان دادن به جنگ بود.
مشاور رئیس جمهوری با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از جنگ لباس کار پوشید و به دولت آمد تا کشور را بازسازی کند خاطر نشان کرد: در این دوران به عنوان سردار سازندگی نام گرفت و مدیریت بازسازی خرابی های بعد از جنگ را برعهده گرفت.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در روزهای سخت که عقلانیت مهجور شده بود نقش خود را ایفا کرد و برای احیای عقلانیت، هزینه های سنگینی داد.
ترکان خاطر نشان کرد: شاید برای افراد خیلی سخت باشد که نزدیکترین و عزیز ترین کسان خود در راه احیای عقلانیت تحت فشار قرار بگیرند، اما آیت الله هاشمی بر مواضع دین مدارانه خود استوار بود.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر روز گذشته در سن 82 سالگی و به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش به ملکوت اعلی پیوست.
آیین تشییع و خاکسپاری پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، فردا(سه شنبه) برگزار خواهد شد.
خبرنگار:مسعود گودرزی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7247/2079//1625

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.