محمد سالاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ساماندهی باغات کن را یکی از دغدغه های چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران عنوان و بیان کرد: با تصویب طرح تفصیلی کن در کمیسیون ماده 5 شهر تهران، نوع کاربری اراضی، بارگذاری جمعیتی و نحوه ساماندهی اراضی مشخص شده و تکالیف شهرداری و سایر سازمان ها در این منطقه مشخص شده است.
وی گفت: بر این اساس در چند سال آینده این منطقه به یکی از بهترین تفرجگاه های شهر تهران تبدیل شده و همه مالکان اراضی نیز سود خواهند برد.
سالاری افزود: بر اساس طرح تفصلی محدوده کن، شهرداری تهران نیز ملزم به ایجاد زیرساخت ها، شبکه معابر، شبکه روشنایی و ساماندهی نهرهای آب در این منطقه شده است.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روند تصویب طرح تفصیلی کن، اظهار کرد: مشاوران این طرح را با نظرخواهی از معتمدین و ائمه جمعه منطقه کن نهایی کرده اند.
سالاری اظهار کرد: با تصویب این طرح انگیزه مالکان نیز برای حفظ باغات افزایش یافته و ارزش افزوده برای اراضی ایجاد می شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: طی ده سال گذشته و با صدور پروانه ساخت، بخش عمده ای از باغات کن و اراضی آن محدوده از بین رفته است.
وی یادآور شد: مقایسه عکس های هوایی از این محدوده در سال جاری با ده سال قبل نشانگر از بین رفتن پهنه G در این منطقه بوده است.
سالاری تاکید کرد: باغات کن یکی از محدود باغاتی است که در شهر تهران باقی مانده و حفظ و صیانت از آن ضروری است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روند تصویب طرح تفصیلی محدوده کن گفت: سال گذشته کمیسیون های سلامت، محیط زیست، خدمات شهری و معماری و شهرسازی طرحی را برای صیانت از باغات منطقه کن به شورای شهر ارائه و پس از تصویب شهرداری تهران را به تملک اراضی کشت اجباری و باغات کن و تبدیل آن به پارک عمومی ملزم و مصوبه را به شورای عالی معماری و شهرسازی پیشنهاد کردند.
وی گفت: پس از مصوبه شورای شهر تهران، شورای عالی معماری و شهرسازی نیز در مصوبه ای شهرداری تهران و سازمان ملی زمین را نسبت به تملک و تهاتر باغات کن و ایجاد پارک عمومی ملزم کرد که این مصوبه به اعتراض مالکان باغ های کن منجر شده و اجرایی نشد.
عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر در بازدیدهای میدانی از محدوده باغات کن دریافتند که آسیب های اجتماعی در این منطقه مشهود بوده و به محلی برای ایجاد کمپ های ترک اعتیاد، انبار نگهداری خودروهای اوراق شده، مصالح ساختمانی، مشاغل نامتجانس و سکونتگاه مهاجرین و تبعه کشور افغان تبدیل شده است.
سالاری ابراز امیدواری کرد با تصویب طرح تفصیلی محدوده کن آسیب های اجتماعی و مشکلات این منطقه رفع شود.
کن در منطقه 5 شهر تهران متشکل از سه عرصه شمالی، میانی و جنوبی است؛ عرصه شمالی حدفاصل محدوده شمالی شهر و بزرگراه همت 71 هزار و 400هکتار وسعت دارد؛ عرصه میانی حدفاصل بزرگراه همت و بزرگراه رسالت با 295 هزار و 13 هکتار وسعت و عرصه جنوبی حدفاصل بزرگراه رسالت و محدوده جنوبی شهر سنگ به وسعت 111هزار و 37 هکتار است.
باغات کن در عرصه میانی واقع شده است.
خبرنگار: معصومه آقاامینی
تهرام/7244/

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.