عزت الله خانمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساختار شبکه ارتباطی بین بخشی این شهرستان پاسخگوی نیاز فعلی نیست.
وی با بیان اینکه جمعیت بخش های رودبارقصران و لواسانات در این شهرستان،16و 20 هزار نفر است، افزود: شبکه ارتباطی برای این جمعیت مناسب است اما این دو بخش به دلیل گردشگر پذیر بودن و شرایط مطلوب طبیعی، روزانه و به ویژه در ایام تعطیل پذیرای حدود 200 تا 300 هزار گردشگر است.
خانمحمدی اظهار کرد: تاکنون مسیر گردنه قوچک به سمت دو بخش این شهرستان و جاده زردبند تا محدوده منطقه کلوگان در بخش رودبارقصران تعریض شده اما سایر محدوده ها به بازسازی و در مواردی به بهسازی نیاز دارد.
فرماندار شمیرانات اولویت پروژه های عمرانی این شهرستان را توسعه راه های ارتباطی عنوان کرد و گفت: این موضوع در شورای برنامه ریزی شهرستان و استان تهران مطرح شده و اعتبار مورد نیاز آن در دست بررسی است.
وی درباره جاده جنگلی بخش لواسانات نیز اظهار کرد: مطالعات جاده جنگلی و جاده رانشی در بخش لواسانات انجام شده و به زودی برای تردد ایمن، آماده سازی می شود.
خانمحمدی تاکید کرد: آینده گردشگری این منطقه به توسعه شبکه ارتباطی آن وابسته است.
وی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته شمیرانات از سال 92 تاکنون گفت: در سه سال اول با کاهش اعتبار مواجه بوده ایم اما در سال جاری اعتبار شهرستان با افزایش 35 درصدی به 20 میلیارد تومان رسید.
شهرستان شمیرانات دارای دو بخش لواسانات و رودبارقصران و چهار شهر تجریش، لواسان، اوشان - فشم - میگون و شمشک است.
دو پیست اسکی بین المللی شمشک و دربندسر و جاذبه های طبیعی در شهرستان قرار دارد.
مساحت شهرستان شمیرانات حدود یکهزار و 111 کیلومتر و 9/5 درصد مساحت استان تهران است.
حدود 60 کیلومتر مربع مربوط به منطقه یک و شمیران است حدود 600 کیلومترمربع بخش لواسان و حدود 500 کیلومترمربع نیز مساحت بخش رودبارقصران است.
خبرنگار: معصومه آقاامینی - انتشاردهنده: محمد آجورلو
تهرام/7244//1348

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.